בפסיכולוגיה בחינוך.הנושאים בממ"ן זה הם " גורמים הכרתיים, חמשת הקריטריונים לבדיקת טיב מבחן. תיאורית האינטלגינציות המרובות ותיאורית אפקט מוצרט. השפעת התיאוריות על החינוך. הניסוי של רצ'וויטי, התיאוריה של וגוצקי.

סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1863

תקציר העבודה

ממ"ן 12                              
1 .א – חמשת הקריטריונים לבדיקת טיבו של מבחן הם:
אחידות – סטנדרטיות  – המדידה צריכה להיות זהה אצל כולם, כלומר , צריך לתת לכולם להבחן באותם תנאים.
אובייקטיביות – מתן הציונים צריך להיות באופן אובייקטיבי  ,עפ"י קריטריונים מדויקים ולא באופן סובייקטיבי. כלומר , ללא נגיעה אישית-.
הבחנה – המבחן צריך להיות מבחן שמצליח להבחין בין הטובים, לפחות טובים..{התפלגות נורמלית } מהימנות – המידה שבה מאפשר המבחן מתן ציונים נקיים מטעויות מדידה. כלומר, אם נחזור על המדידה מספר פעמים , עדיין ייתקבלו אותן תוצאות.
תקפות – המידה שבה המבחן אכן בודק את התוכן שאותו הוא נועד לבדוק.
למעשה , התוקף משקף אם מה שנמדד במבחן המשכל , אכן מנבא את היכולת האמיתית של האדם במציאות. בנוסף ניתן לבדוק את טיב הממ"ן, באופנים הבאים :  תקפות, תקפות לכאורה תקפות התוכן תקפות המושג, תקפות בו זמנית , תקפות ניבוי.
 1. ב – את טיב הממ"ן הנוכחי ניתן לבדוק עפ"י תוקפו. כלומר , המידה בה הוא משקף את החומר לגביו אנו נשאלים. ממ"ן זה הנו …