בפסיכולוגיה בחינוך.הנושאים בממ"ן זה הם " גורמים הכרתיים, חמשת הקריטריונים לבדיקת טיב מבחן. תיאורית האינטלגינציות המרובות ותיאורית אפקט מוצרט. השפעת התיאוריות על החינוך. הניסוי של רצ'וויטי, התיאוריה של וגוצקי.
סוג העבודה | מבחן |
מספר ממ"ן | 12 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 1863 |
תקציר העבודה
ממ"ן 12
1 .א – חמשת הקריטריונים לבדיקת טיבו של מבחן הם:
אחידות – סטנדרטיות – המדידה צריכה להיות זהה אצל כולם, כלומר , צריך לתת לכולם להבחן באותם תנאים.
אובייקטיביות – מתן הציונים צריך להיות באופן אובייקטיבי ,עפ"י קריטריונים מדויקים ולא באופן סובייקטיבי. כלומר , ללא נגיעה אישית-.
הבחנה – המבחן צריך להיות מבחן שמצליח להבחין בין הטובים, לפחות טובים..{התפלגות נורמלית } מהימנות – המידה שבה מאפשר המבחן מתן ציונים נקיים מטעויות מדידה. כלומר, אם נחזור על המדידה מספר פעמים , עדיין ייתקבלו אותן תוצאות.
תקפות – המידה שבה המבחן אכן בודק את התוכן שאותו הוא נועד לבדוק.
למעשה , התוקף משקף אם מה שנמדד במבחן המשכל , אכן מנבא את היכולת האמיתית של האדם במציאות. בנוסף ניתן לבדוק את טיב הממ"ן, באופנים הבאים : תקפות, תקפות לכאורה תקפות התוכן תקפות המושג, תקפות בו זמנית , תקפות ניבוי.
1. ב – את טיב הממ"ן הנוכחי ניתן לבדוק עפ"י תוקפו. כלומר , המידה בה הוא משקף את החומר לגביו אנו נשאלים. ממ"ן זה הנו …