פסיכולוגיה בחינוך

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח
ציון 99
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2520

תקציר העבודה

ממ"ן 13 בפסיכולוגיה בחינוך. המושאים הם: גורמים חברתיים,הנסוי של אש והבדלים בין קבוצות. המושגים:נורמות,קונפורמיות,עמדות. מהו שיפוט מוסרי. מאפייני האינטרנט כמסגרת חברתית.שבע הפונקציות של דרקין. ממ"ן בציון 100.

ממ"ן
1 3
1 . א – שלושת סוגי הקבוצה העיקריים בחומר הלימוד וההבדלים בניהם:
הקבוצה המקרית – היא הקבוצה שאליה משתייכים אנשים בעלי קשר רופף זמני ומקרי. קבוצה שאנשיה אינם מקיימים בניהם כמעט שום פעילות גומלין. להבדיל מהקבוצה הסוציולוגית שעמה נמנים אנשים  בעלי מכנה משותף חברתי כגון : מקצוע , רמת הכנסה מסוימת , לאומיות. בקבוצה זו בשונה מהקבוצה המקרית יכולה להתרחש פעילות גומלין כאשר גורם חיצוני מסוים מניע אותם להתאחד ולפעול למען מטרה משותפת לכל חברי הקבוצה כדוגמת הפגנה וכדו'.
הקבוצה הפסיכולוגית שונה משתי הקבוצות האחרות , החל מהעובדה כי כל חברי קבוצה זו מכירים איש את רעהו ומקיימים בינהם יחסי גומלין ואינטראקציה חברתית פנים מול פנים. ובניגוד לקבוצה המקרית והסוציולוגית בקבוצה הפסיכולוגית , התנהגותו של כל חבר בקבוצה משמעותית ומשפיעה על חברי הקבוצה האחרים כדוגמת משפחה  כיתה או צוות באותה עבודה.  הקבוצה בניסוי של אש משתייכת לקבוצה הסוציולוגית מכיוון שבנסוי זה השתתפו תלמידי קולג' {ייתכן כל אחד מקולג' אחר} שהמכנה המשותף בניהם היה עובדת השתתפותם בניסוי ועובדת היותם סטודנטים. מה שגרם להם להיות "קבוצה" , זה למעשה גורם חיצוני במקרה זה החוקר אש שערך ניסוי הקשור בקונפורמיות.
הפגישה בין חברי הקבוצה אינו מקרית ואין בניהם אינטראקציה חברתית ואת הפרמטרים הנדרשים בכדי להיקרא קבוצה פסיכולוגית לפיכך אני מוצאת כי קבוצת נבדקי ניסוי אש משתייכים לקבוצה הסוציולוגית שלהם מכנה משותף ולרוב הם אינם מכירים האחד את השני וגורם חיצוני הוא המכנס בניהם.
1.ב –   "נורמות" – הנורמה היא תקן התנהגות האומר לאנשים איך צריך להתנהג. הנורמות , מאפשרות לבני האדם לנהל חיים מסודרים הניתנים לחיזוי ראש.{לרוב} כאשר יש נורמה וציפייה משותפת להתנהגות כזו או אחרת , יודע כל אדם כיצד עליו לנהוג בכל מצב וכיצד ינהגו בו אחרים.קיומן של הנורמות מונע בלבול ומבוכה. לנורמה יש היבט חברתי האומר מהן הציפיות מבעלי התפקידים השונים , לדוגמא : מהן הציפיות מהמנחה שלנו כמנחה? –