סבסוגיות בחינוך מיוחד. הנושאים בממ"ן זה: ההבדל בין החינוך המיוחד לחינוך הרגיל.גורמים חברתיים המשפיעים על ילדים חריגים. יתרונותיו וחסרונותיו של חוק החינוך המיוחד. השוואה בין הפיגור הקליני לפסיכוסוציאלי. מקור הפיגור,תפוצה,מניעה ראשונית ומניעה מ

סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2011
מספר מילים 2245

תקציר העבודה

ממ"ן 11   סוגיות בחינוך מיוחד                                     
1 .
א החינוך המיוחד הנו , מגזר חינוכי ייחודי המהווה חלק ממערכת החינוך ומטרתו היא מתן סיוע לילדים חריגים ,תוך מיצוי הפוטנציאל הגלום בהם.
מגזר זה ייחודי בשיטות הלימוד שלו , בחומרי הלימוד ובמבנהו הכללי. בשונה מהחינוך הרגיל, החינוך המיוחד עובד באופן פרטני , בצורה אישית ונקודתית  . כמו כן ישנו צוות גדול הממונה על מספר מועט של תלמידים.
 במסגרת החינוך המיוחד , החריגות  באה לידי ביטוי בסטייה מנורמת ההתפתחות , מי שחורג מנורמה זו מטופל במסגרת של החינוך המיוחד שהשוני מהחינוך הרגיל, בא לידי ביטוי באופן כמותי , מה שאומר ,שלומדים פחות חומר ובצורה איטית יותר.
וכן , שוני איכותי שהוא בעצם סוג החומר אותו לומדים.
בנוסף ובשונה מהחינוך הרגיל , במסגרת החינוך המיוחד ישנן מסגרות מייצגות הנותנות מענה לצרכים מיוחדים , כגון :
בית ספר מיוחד , המיועד לילדים בעלי כשרים קוגנטיביים , נפשיים או גופניים, מוגבלים.
כשמטרת המסגרת היא , לפתח את מירב הכוחות הטמונים בילד  תוך יצירת שינוי בהתנהגותו הרגשתו ותפיסתו העצמית.
 כמו כן , ישנה הכיתה המקדמת שמתחלקת לשני סוגים:
האחת היא , כיתת עזר סגורה המהווה ככיתת אם לכל דבר והשנייה , כיתה פתוחה. בנוסף ,  מסגרת מפת"ן מהווה מפעל תעסוקתי לנוער ומשמשת מעין תחנה אחרונה לפני הרחוב. מפת"ן הוא בית ספר שנועד בעיקר עבור נוער שוליים , לילדים הסובלים מחסכים השכלתיים , חברתיים ותרבותיים שנפלטו ממסגרות רגילות ויש להם קשיי הסתגלות חברתית, לעיתים מופרעות ואף פיגור שכלי קל. מסגרת זו הנה אינטימית  ומשפחתית, כשמטרתה היא ,הכשרת התלמידים לחיי עבודה ופיתוח הכשרים החברתיים והתרבותיים בכלל.  אציין עוד ,שמסגרת החינוך המיוחד מספקת מענה מגיל צעיר יותר מאשר החינוך הרגיל (גיל 3 ) מה שמוסיף לאיתור ואבחון מוקדם של הבעיה ומסיימת לכאורה את תפקידה בגיל עשרים ואחת.
ב.
" החינוך המיוחד אינו מטפל רק בילדים חריגים אלא אף בשורה ארוכה של גורמים חברתיים המשפיעים על ילדים אלו " הגישה המנחה את החינוך המיוחד היא ראייה כוללת של כל יחיד על בעיותיו קשייו לבטיו ועל רקע סביבתו (במשפחה ובשכונה). …