באישיות תיאוריה ומחקר. ניתוח מקרה לפי הגישות של: סקינר,דולרד ומילר,בנדורה,רוטר.תיאור דרכים ביהביוריסטיות וקוגנטיביות לטיפול במקרה.דברי הפסיכואנלטיקאי על דברים אלה. ההבדלים בין השימוש שפרויד עושה ב מושגי ההדחקה,קונפליקט והתקה לשימוש שדולרד ומ

סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1724

תקציר העבודה

ממ"ן 13   אישיות                                  
1 .
סקינר  קשייו של דובי נובעים כתוצאה "ממאגר התנהגות לקוי" שמהווה נגזרת להיסטורית החיזוקים והעונשים.
ישנה סבירות כי הוריו של דובי גילו אדישות לגילויי יוזמה מצדו וייתכן אף כי הענישו אותו בשל כך ולא חיזקו בזה את עצמאותו. מכאן יוצא , שדובי הופך להיות אדם תלותי שאינו נוקט יוזמה. בנוסף יתכן וקיים בו קונפליקט בשל ניגודים בהיסטוריית החיזוקים שלו – הוריו לא הגיבו בצורה אחידה להתנהגויות שונות שלו.  סקינר טען שהגורם להתנהגות זו הוא תמיד גירוי חיצוני, מה שאומר שלדובי התה בעבר התנסות מסוימת בחברה שזכתה לחיזוק שלילי ולכן ממשיכה להופיע גם כעת :
עצם ההמצאות בחברה (מסיבות) גורמת לו לאי נוחות והוא מתקשה ביצירת קשרים. בכדי להפסיק את הרגשת אי הנעימות דובי בוחר בהימנעות מניסיון לגשת לצד הנשי ובכך חוסך מעצמו אי נעימות.
התנהגותו הנגרמת מגורמים חיצוניים בלבד היא התניה אופרנטית בה הוא הגיב בהימנעות/בריחה כלפי הגירוי המותנה שהוא בעצמו כעת מפחיד והתגובה ‫המתקבלת היא חיזוק שלילי.
נמצא במצב שוק- סיטואציה לא נעימה ← מגיב בבריחה (תגובה) ← מביא להפסקת השוק (חיזוק שלילי).
דולרד ומילר דובי לא מצליח ליצור קשר עם בחורות ההסבר לכך עשוי להיות בקונפליקט שנוצר בילדותו סביב נושא הזנתו והענות יתר מצד הוריו. התנהגות הוריו לא אפשרה לדובי ללמוד כיצד ליזום ולקחת חלק אקטיבי בסיטואציות מסוימות . במשך השנים דובי למד ואימץ לעצמו תגובת הדחקה כאופציה להימנע מגירוי לא נעים ע…