באישיות תיאוריה ומחקר. ניתוח תיאוריה בהתאם לניתוח של מדי והצבעה על חסרונות התיאוריה .מידע שהמטפל האקזיסטנציאליסטי היה רוצה על מטופל לצורך טיפול. הסבר מקרה על פי הגישה האזיסטנציאליסטית ומתן עצות מגישה זו לצורך טיפול. זוית הראייה של קרל רוג'רס.

סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1942

תקציר העבודה

מטלת מנחה ממ"ן 14
שאלה  1
 גרעין האישיות: התיאוריה מציגה נטייה גרעינית לפיה כל בני האדם שואפים להגיע לסיפוק 2 צרכיהם העיקריים כאשר קיים קונפליקט בין סיפוק הצרכים השונים (בסיפוק האחד מתקיים תסכול על חוסר יכולת לספק את האחר) והדרך לפיתרון קונפליקט זה היא למצוא שיווי משקל בין סיפוק שני הצרכים גם יחד. המאפיינים הגרעיניים –קיימים שני צרכים אצל כל בן אדם :צורך בשייכות וצורך בעצמאות. סיפוק הצרכים נעשה ע"י העדפת צורך אחד על משנהו או החלפת הצורך המסופק לאורך החיים הלוך ושוב (ועל כן תחווה תחושת תסכול) או מציאת הדרך לספק את שני הצרכים בצורה שיוויונית. דרך ההתמודדות לסיפוק היצרים תלוי בעוצמת כל צורך וביכולת ההתמודדות של האדם במציאת האיזון הנכון בין השניים המושפעת מיחסיו עם הוריו בחמש השנים הראשונות לחייו.
הפריפריה של האישיות: התיאוריה עוסקת בהבדל בין בני אדם בעוצמת היחסים של הצרכים שלהם וביכולתם להתמודד עם הקונפליקט התמידי בין השניים. ניתן, אם כן להגדיר טיפוסי אישיות שונים ע"פ הצורך הדומיננטי שמנחה אותם וע"פ אופן ההתמודדות שלהם (המושפע מההורים) .
האחד נע כל הזמן בין סיפוק הצרכים השונים וחי תמיד בקונפליקט ברגע שאחד מסופק, השני מביא לסיפוק את צורך השייכות ומוותר על סיפוק הצורך בעצמאות ולכן חש כל חייו תסכול, השלישי מביא לסיפוק הצורך בעצמאות ומוותר על סיפוק הצורך בשייכות ולכן חש בודד כל חייו, והרביעי יצליח למצוא איזון ולהביא לסיפוק שני הצרכים השונים.
התיאוריה אינה מרחיבה די את נושא הטיפולוגיה אך ניתן למצוא בה הגדרת הטיפוס האידיאלי הבריא והיפוכו המייצג את הפסיכופתולוגיה – האדם בריא הוא זה המצליח למצוא שיווי משקל בסיפוק שני הצרכים גם יחד ואינו חי עוד בקונפליקט לעומת זה החי בקונפליקט תמידי ואינו מצליח להגיע לשיווי משקל. אין פה למעשה תיאורי של טיפוסי אישיות רבים אלא רק שניים עיקריים. רמת התכונות- אינה מפורטת בתיאוריה אולם אפשר להסיק מעט על התכונות מתוך השאלון לקביעת …