סמינריון תיאורטי בנושא הקשר בין הפרעת קשב ריכוז והיפראקטיביות לשפה
מוסד לימוד | אוניברסיטת חיפה |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | הפרעת קשב, התפתחות שפה, חינוך, לקויות שפה, שפה |
שנת הגשה | 2009 |
מספר מילים | 3853 |
מספר מקורות | 18 |
תקציר העבודה
תקציר עבודה זו עוסקת בקשר שבין הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD) לבין קשיים ברכישת שפה ובשימוש בה. הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD) הינה ליקוי התפתחותי בשליטה עצמית. הפרעה זו מאופיינת על ידי רמה בלתי סבירה של חוסר קשב, פעילות יתר ואימפולסיביות. במסגרת הפרעה זו עולים קשיים הקשורים לחסר בהתנהגות נשלטת ולקושי בביצוע מטלות באופן עקבי ולאורך זמן (1997Barkley,).
העבודה מקיפה את הנושאים הקשורים בהתפתחות וקשיי שפה בקרב בעלי בהפרעת קשב ריכוז והיפראקטיביות. בסקירת הספרות התייחסתי למחקרים מרכזיים שנעשו בתחום זה, בדיון העליתי שאלות ותהיות בנוגע לממצאים תוך העלאת הצעות למחקרי המשך, ובפרק העוסק בהקשר החינוכי ניסיתי למצוא פתרונות שונים לקשיים העולים בקרב בעלי ADHD בתחום השפתי. מטרת העבודה הינה לחקור את הקשר בין ADHD לשפה ואת ההשלכות הנובעות מקשר זה בתחום רכישת השפה והשימוש בה.