פרה סמינריון בחינת תועלת אסטרטגית בבניית תוכנת CRM פנים ארגונית
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | האוניברסיטה הפתוחה, מערכות מידע, מערכות מידע תחרותיות אסטרטגיות, ניהול וכלכלה, פרה סמינריון |
שנת הגשה | 2010 |
מספר מילים | 2353 |
מספר מקורות | 4 |
תקציר העבודה
עמודים פרק א- מבוא 3-5
פרק ב- סקירת ספרות 6-9
פרק ג- ניסוח שאלת מחקר והשערת מחקר 10 פרק ד- שיטת מחקר 10 פרק ה- סיכום 11
פרק ו – ביבליוגרפיה 12
פרק ה' : סיכום התוכנה הפנים ארגונית BARAK נחלה הצלחה מדהימה , לא רק שהחברה יכולה למכור ולבצע פעילויות בצורה פשוטה ואיכותית , החברה שהעבירה להם את התוכנה מה- DOS ל- WEB קנתה את התוכנה הזו מהם וכעת המון חברות בתוך הבורסה נהנות ממנה , כמו כן העלות הייתה מאוד גבוהה (ללא המחקר עצמו קשה לבדוק אם החזירה את עצמה ) אך אין ספק כי בניית מערכת פנים ארגונית , יוצרת יתרון מתמיד מכיוון שהידע נשאר בתוך החברה ולא זורם החוצה וכן המומחיות גבוהה , במקבל לקנות מערכת CRM כמוצר מדף דורש הרבה התאמות ולעיתים שינוי שיטות עבודה שיכולות להזיק לחברה , כפי שראינו שרק
5 אחוזים מהחברות אכן מצאו תועלת בדבר , אך חברה שרוצה להשקיע את עצמה במכירות לא תמיד מוכנה לפתוח ולהשקיע משאבים במחלקת פיתוח ולכן תעדיף לקנותה מוכנה ולעשות התאמות , לא ברור מהניתוח מה יעדיפו לעשות חברות קטנות , לעניות דעתי , הן יעדיפו לקנות מערכת מוכנה , שיחסית פשוטה ולא להיכנס לעלויות של פיתוח CRM שלא וודאי שיספק את רצונם .
חברת היהלומים במקרה זה הצליחה , אך בדרך היו הרבה קשיים והיא עבדה עם מתכנתים שלא עמדו במשימה כך שהיו לה הוצאות כבדות , היא נכנסה למסע שלא ידעה איך יסתיים , אופן פעולה לא מתאים לחברה שהמנהל שבראשה אוהב לקחת סיכונים , לעומת זאת מנהל שפחות אוהב לקחת סיכונים ואוהב יותר וודאות היה מעדף לקחת מוצר מוכן מן המדף.