פרה סמינריון בחינת תועלת אסטרטגית בבניית תוכנת CRM פנים ארגונית

תקציר העבודה

                                                                                          עמודים פרק א- מבוא                                                                    3-5
פרק ב- סקירת ספרות                                                      6-9
פרק ג- ניסוח שאלת מחקר והשערת מחקר                      10 פרק ד- שיטת מחקר                                                        10                              פרק ה- סיכום                                                                 11
                                                                      פרק ו – ביבליוגרפיה                                                   12
פרק ה'  : סיכום התוכנה הפנים ארגונית BARAK נחלה הצלחה מדהימה  , לא רק שהחברה יכולה למכור ולבצע פעילויות בצורה פשוטה ואיכותית ,  החברה שהעבירה להם את התוכנה מה- DOS ל- WEB קנתה את התוכנה הזו מהם וכעת המון חברות בתוך הבורסה נהנות ממנה ,  כמו כן העלות הייתה מאוד גבוהה (ללא המחקר עצמו קשה לבדוק אם החזירה את עצמה ) אך אין ספק כי בניית מערכת פנים ארגונית , יוצרת יתרון מתמיד מכיוון שהידע נשאר בתוך החברה ולא זורם החוצה וכן המומחיות גבוהה , במקבל לקנות מערכת CRM  כמוצר מדף דורש הרבה התאמות ולעיתים שינוי שיטות עבודה שיכולות להזיק לחברה , כפי שראינו שרק
5 אחוזים מהחברות אכן מצאו תועלת בדבר ,  אך חברה שרוצה להשקיע את עצמה במכירות לא תמיד מוכנה לפתוח ולהשקיע משאבים במחלקת פיתוח ולכן תעדיף לקנותה מוכנה ולעשות התאמות , לא ברור מהניתוח מה יעדיפו לעשות חברות קטנות ,  לעניות דעתי , הן יעדיפו לקנות מערכת מוכנה , שיחסית פשוטה ולא להיכנס לעלויות של פיתוח CRM  שלא וודאי שיספק את רצונם .
חברת היהלומים במקרה זה הצליחה , אך בדרך היו הרבה קשיים והיא עבדה עם מתכנתים שלא עמדו במשימה כך שהיו לה הוצאות כבדות , היא נכנסה למסע שלא ידעה איך יסתיים ,  אופן פעולה לא מתאים לחברה שהמנהל שבראשה אוהב לקחת סיכונים , לעומת זאת מנהל שפחות אוהב לקחת סיכונים ואוהב יותר וודאות היה מעדף לקחת מוצר מוכן מן המדף.