הסימום הספורטיבי והורמון הגדילה

מוסד לימוד
מקצוע
שנת הגשה 2006
מספר מילים 5939
מספר מקורות 23

תקציר העבודה

תקציר העבודה השימוש לרעה בחומרים משפרי הישג הוא כיום חלק בלתי נפרד מן הספורט המקצועני.  למעשה, אחד הנושאים המדוברים ביותר במשחקים האולימפיים ובתחרויות ספורט עולמיות הוא נושא הסימום הספורטיבי. שמותיהם של ספורטאים מהענפים האישיים וכן מהענפים הקבוצתיים נקשרו זה מכבר עם שערוריות סימום חמורות ביותר.
          כידוע, שבירת שיאים והשגת מדליות בתחרויות הספורט הגדולות מעניקות לא מעט תהילה לספורטאי ולמדינה שאותה הוא מייצג. הועיל ותהילה שווה כסף, ולעיתים גם הרבה כסף, ספורטאים רבים מוצאים לנכון  להגשים את חלומם ולזכות ברגעי התהילה, גם באמצעים לא חוקיים וכשרים.
ברמת המאקרו אעסוק בעבודה זו בתופעת הסימום הספורטיבי אשר הולכת ומכלה כל חלקה טובה בספורט המקצועני והתחרותי. ברמת המיקרו, עבודה זו תתמקד באחד מאותם חומרים משפרי הישגים אשר נאסר בתכלית האיסור לשימוש על ידי הסוכנות העליונה למניעת סימום (WADA), ברם בשל יכולתו המופלאה לשפר את הישגיהם של הספורטאים ובשל העובדה שרק לאחרונה פותחה שיטה לגלותו בדם, הוא שכיח למדי בקרב ספורטאי על רבים.
המדובר על הורמון הגדילה, Growth Hormone. מבוא
עמ' 3
פרק 1 – תופעת הסימום הספורטיבי חומרים משפרי הישגים רקע
היסטורי מניעה ואכיפה עמ' 5
עמ' 5
עמ' 6
עמ' 8
פרק 2 – פייר פלאי (Fair Play) עמ' 10 פרק 3 – הורמון הגדילה מאפיינים ותפקידים עיקריים הסיבות לנטילת ההורמון תופעות לוואי שיטות לאיתורו עמ' 16
עמ' 16
עמ' 17
עמ' 18
עמ' 18
אפילוג עמ' 20 ביבליוגרפיה עמ' 22