סמינריון סיום בניהול בינלאומי, חוג לכלכלה,אסטרטגיה בינלאומית והצלחת תאגיד

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 9487
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

אסטרטגיה בינלאומית והצלחת תאגיד תוכן עניינים
מבוא                                                                                                                            4
סקירה                                                                                                                          5
פרק ראשון: אסטרטגיה בינלאומית                                                                                       6
אסטרטגיה גלובלית                                                                                            8
אסטרטגיה של התאמה אזורית: אסטרטגיה גלוקלית                                            9
פרק שני: בחירת האסטרטגיה                                                                                           14
כיצד לבחור באסטרטגיה המתאימה?                                                                   18
האם אסטרטגיה גלוקלית טובה יותר מאסטרטגיה גלובלית?                                 
2 2
פרק שלישי: ניתוח                                                                                                               
5 סיכום מסקנות והמלצות                                                                                                            27
ביבליוגרפיה                                                                                                                  29
תחילה אסקור את הסיבות המניעות חברות לצאת לשוק הבינלאומי. בהמשך אתאר את שתי האסטרטגיות העיקריות בהן אטפל. לאחר מכן אנתח את המחקרים העדכניים הרלוונטיים לאסטרטגיות האלו. לבסוף, אערוך דיון המסכם את הממצאים מהספרות העכשווית ואציע הסברים לסתירות בין החוקרים. אסיים בהמלצות לארגונים המעוניינים להתרחב לפעילות בינלאומית או לשפר את האסטרטגיה הבינלאומית שלהם.
טענותיו של החוקר Svensson (2001) מתיישבות עם הטענות של החוקרים Katsikeas et al., (2006) אך הוא משנה את המסקנות שנובעות מממצאים אלו. החוקר טוען שעל חברות לנקוט בשילוב של אסטרטגיה גלובלית וגלוקלית. החוקר סותר את טענותיהם של החוקרים Rugman & Verbeke (2004) לגבי חשיבותה של האסטרטגיה הגלובלית ולכן בנקודה זו הוא מסכים חלקית עם טענותיהם של החוקרים Delios & Beamish (2005).
בעבודה אסקור שלוש דוגמאות של ארגונים בינלאומיים מייצגים ואתאר את האסטרטגיה בה בחר כל אחד. מטרותיהם של הארגונים האלו הם צמיחה מקסימאלית במכירות וברווחים באמצעות התרחבות בינלאומית. למרות שהמטרה היא גלובלית, האסטרטגיה בה בחרו ארגונים אלו אינה דווקא גלובלית אלא יותר גלוקלית. על פי החוקרים, כדי לבחון את השגת המטרות של הארגונים האלו, יש למדוד את אחוז המכירות של כל חברה באזורים העולמיים. החוקרים מדדו את אחוז מכירות החברה בכל אזור ביחס לכלל המכירות של החברה. חברה שאחוז מכירותיה גבוה בכל האזורים, יהיה ניתן להגדירה כחברה שעומדת ביעדי המכירה הגלובליים. כמובן שבנוסף יש לבחון את גודל הפלח של החברה בכל אזור כדי לבחון את ההצלחה של החברה בכל אזור. בעבודה זו לא אבחן את גודל הפלח של החברה כיוון שמטרתי לבחון את ההצלחה והיישום של אסטרטגיות בינלאומיות ולא את כל הגורמים המאפשרים את ההצלחה הארגונית.