שימוש באתרי הכרויות באינטרנט

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 5596
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

שימוש באתרי הכרויות באינטרנט אחת התוצאות הישירות של התפתחות אינטרנט היא הדרך בה גולשים יוצרים קשרים עם גולשים אחרים. מטרת חיבור זה היא לבחון את אחת הצורות בה קשרים נוצרים על גבי רשת האינטרנט וכיצד אותה דרך מושפעת מגורמים חיצונים כגון התרבות הקפיטליסטית המודרנית, הצורך הבסיסי של בני האדם להיות חלק מקהילה גדולה יותר וכיצד סמלים וסימנים תרבותיים מתפתחים בקרב הגולשים בכדי לענות על אותו צורך ולהבין את המציאות החדשה שנוצרת דרך כך. כיום לא ניתן להתכחש לעובדה שהאינטרנט כפלטפורמה לתקשורת בין בני אדם ומחשבים שינתה את הדרך בה קשרים נוצרים. לפני עידן האינטרנט, הטלפון והטלגרף, בני האדם היו צריכים פיזית לזוז ממקום למקום לנקודת מפגש משותפת ושם באותה נקודה לנהל את קשריהם. אחרי המצאתם של הטלגרף והטלפון היכולת ליצור קשרים חדשים בין אנשים הלכה ונעשתה קלה יותר. ניתן היה להעביר מסרים באופן מהיר יותר אבל עדיין הפגישה בין בני האדם הייתה צריכה להיות פיזית, מה שדרש משני הצדדים שוב לעשות השקעה בכדי לזוז ממקום למקום בכדי להיפגש ולנהל את המפגש פנים אל פנים.  עם עליית האינטרנט ומיצובה כפלטפורמה העיקרית שדרכה כיום מתבצעת רוב התקשורת בין בני האדם כך גם התפתחה הדרך בה קשרים נוצרים בין אנשים. האינטרנט לא רק מאפשרת לבני האדם להחליף מסרים מיידים אחד עם השני אלא גם דרך לראות אחד את השני כתוצאה משימוש בכלים כגון שיחות וידאו, העלאת תמונות  וכדומה.
מחקרים רבים מתייחסים לנושא של קשרים המתבצעים "אונליין" לקשרים המתנהלים "אופליין", (Mesch, 2006) (Illouz, 2008) (Heino, Ellison, & Gibbs, 2010) .
בעולם שבו רשתות חברתיות וקשרים וריטואלים הופכים לדבר המלווה את האדם המודרני ביום יום, מן הראוי שנעצור לרגע ונבחן את אחת הדרכים בה משתמשי אינטרנט יוצרים קשרים אחד עם השני. בשנים האחרונות קמו אתרים הצוברים פופולאריות רבה שמטרתם העיקרית היא קידום הכרויות רומנטיות בין היתר של גברים ונשים, בין גברים לגברים ובין נשים לבין נשים.  אתרי הכרויות והשימוש בהם יהוו את נושא המחקר של חיבור זה.
תוכן עניינים
מבוא וסקירת ספרות פירוט המסגרת התיאורטית  שיטת המחקר ניתוח הממצאים הרובד הראשון – קפיטליסטי: שפע מהירות וזמינות הרובד השני – קהילות וירטואליות: השתייכות, אורך הקשר, אופי הפרופיל רובד השלישי – Symbolic Convergence: שימושים בשפה משותפת, משמעות התמונה, וסימנים מקובלים באתר מסקנות וסיכום ביבליוגרפיה