הגורמים והסיכונים בבחירת ניהול בשיטת אאוטסורסינג והשפעתם על ערך החברה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 5312
מספר מקורות 13

תקציר העבודה

עבודה זו הינה מחקר תיאורטי של הגורמים והסיכונים של מיקור חוץ והשפעתם על ערך החברה. בעבודה זו אני אבחן מהם המניעים העיקריים לצריכת שירותים בשיטת מיקור חוץ, יתרונותיה וחסרונותיה של שיטה זו תוך סקירת המצב בישראל.
סקירה זו תתבצע בשני מישורים. המישור הראשון – סקירה של הענפים העיקריים בהם ניתנים שירותי אאוטסורסינג, המישור השני הינו סקירה של היבטים כלכליים ומשפטיים של אאוטסורסינג.
מטרת עבודה זו הינה להפגיש את הקורא עם המסגרת המושגית, מודלים תיאורטיים והשיקולים שעומדים מאחורי ההחלטה של ארגון להעביר לניהול חיצוני תהליכים שהיו מנוהלים בתוך מסגרתו הפנימית של הארגון. תופעת האאוטסורסינג צברה תאוצה בשנים האחרונות בעולם הרחב וגם בישראל. בעבודה זו אני אסקור מהם ענפי פעילות מרכזיים של מיקור החוץ בארץ תוך בחינת השלכות באמצעות המודלים התיאורטיים.
החלטה האם לבצע פעילות מסוימת בתוך החברה או לרכוש אותה מספק חיצוני היא החלטה מורכבת ביותר אשר כרוכה בשיקולים אסטרטגיים, תפעוליים, ארגוניים וכלכליים. כמובן שלמעגל השיקולים הללו יש השלכות ישירות על ביצועי החברה.
תחום המחקר של עבודתי זו הינו ההשפעה של  אסטרטגיית מיקור חוץ על ביצועיה  וערך  החברה. בעבודתי אני בוחנת לעומק את היתרונות והחסרונות של המעבר לאאוטסורסינג.
המסקנות שנתקבלו מאשרות כי אאוטסורסינג אינו מהווה תרופת פלא לכל הבעיות שהארגון רוצה לפתור באמצעות המעבר לשיטת ניהול זו. התוצאות שנתקבלו בעבודה תומכות במסקנה כי המעבר לניהול באמצעות אאוטסורסינג יכול להוות מרפא למספר לא מבוטל של בעיות ארגוניות כגון מחסור בכוח אדם, חוסר יעילות של תהליכים פנימיים.
אולם לצד יתרונותיו של אאוטסורסינג, נמצא כי הוא גם המקור לפגיעה ביחסי עובד מעביד ופגיעה בערך הארגון על ידי אובדן שליטה כתוצאה מניהול לא מקצועי מצד מקבלי ההחלטות.
תוכן עניינים
מבוא

4
אאוטסורסינג מהו?
.. 5
התפתחות האאוטסורסינג בעולם –… 6
אאוטסורסינג בישראל – סקירת ענפים מרכזיים — 8
שאלת המחקר –
13
השערות המחקר ..
14
השערה
1 : דיון –
14
מסקנות
17
השערה
2 : דיון –
18
מסקנות
20 השערה
3 : דיון –
22
מסקנות
23
סיכום …
26
ביבליוגרפיה —
28