מבוא לפסיכולוגיה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2010
מספר מילים 1666
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

שאלה
1 לתאר את ההתנהגות:
על מנת לתאר את ההתנהגות נשתמש בדיווח עצמי של המשתתפים. נבקש מהמשתתפים למלא שאלון שנתוניו ישמשו לנו על מנת לאמוד את מצב רוחם.  השאלון יהיה מורכב משאלות המבקשות מהם לדרג את נטיית מצב רוחם בד"כ, האם  הם נוטים להיות יותר במצב רוח טוב או רע, ואת מצב רוחם הנוכחי ביחס למצב רוחם בדרך כלל.  בנוסף יתבקשו המשתתפים למלא שאלון הבודק את נכונותם לבצע משימות פרו חברתיות להסביר את ההתנהגות:
אנו משערים שהקשר בין מצב רוח להתנהגות פרו חברתית הוא נטייתם של אנשים לחשיבה חיובית או שלילית, ההנחה היא שכאשר אנשים נמצאים במצב רוח טוב חשיבתם חיובית וכאשר הם במצב רוח רע הם נוטים לחשיבה שלילית וכי חשיבה חיובית מעודדת להתנהגות פרו חברתית ולהיפך לנבא את ההתנהגות:
נערוך מחקר ובו נחלק את המשתתפים שלנו ל 2 קבוצות. נשפיע על מצב הרוח של כל קבוצה בצורה הבאה:
את קבוצה א' נכניס לחדר ממוזג, המעוצב באווירה נעימה עם כורסאות נוחות,  עם בופה עשיר ועוד פינוקים.
לשלוט בהתנהגות:
כפי ששיערנו והסברנו קודם, הקשר בין מצב רוח להתנהגות פרו חברתית נעוץ בנטייה לחשיבה חיובית או שלילית. על מנת לבצע מחקר המבקש להראות שליטה  בהתנהגות נעביר קבוצת משתתפים סדנא לחשיבה חיובית כאשר נבצע שאלון הבודק את נטיית מצב רוחם ונטיית התנהגותם הפרו חברתית לפני ואחרי הסדנא. נטיית החשיבה החיובית שלהם צפוייה לעלות לאחר הסדנה ומכן מצב רוחם וההתנהגות הפרו חברתית.
שאלה
3 א.       המשתנה הבלתי תלוי הוא רמת הקופאין מכיוון שהוא משפיע ומשנה את ציוניו של חברי במבחנים. המשתנה התלוי הוא ציוניו של חברי במבחנים, מכיוון שהם מושפעים ומשתנים כתוצאה משתייה מרובה של קפה( מרמת קופאין גבוהה).
שאלה
4 מיכל ושירלי הם תאומות זהות, כלומר תאומות מונוזיגוטיות הנושאות גנוטיפ זהה. מאחר שהגנוטיפ שלהם זהה הפוטנציאל שלהם זהה. סביר להניח המבחנים שהן עברו בכיתה אמורים לזהות את הפוטנציאל שלהם. מאחר שתאומתה הזהה של מיכל אובחנה כבעלת יכולת יוצאת דופן בתחום האומנות, גם מיכל תישא את אותן התוצאות ותהיה מעל הממוצע הכיתתי בפוטנציאל האומנותי שלה. השפעת הסביבה על שתי התאומות כנראה היתה שונה, וזה מה שגרם לשירלי לפתח את הפוטנציאל הגלום בה, ואת מיכל להזניח אותו.