במבוא לפסיכולוגיה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2010
מספר מילים 1613
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

שאלה
1 ראשית, הגירוי עצמו (השאלה הכתובה) עובר בצורה פיזיקלית כאנרגיה של אור ומתמקד על הרשתית המצויה בחלקה האחורי של העין ומורכבת משלוש שכבות. האור עובר ונקלט בשכבה האחורית של הרשתית ע"י ה"פוטוריצפטורים" – קולטני האור, מסוגי "קנים" האחראיים בעיקר לראיית לילה, ו"מדוכים" שמאפשרים חדות ראייה וצבע ברמות אור גבוהות. תאי חישה אלו מבצעים את רוב התהליך החשוב והעיקרי של העין- "התמרת" המידע הפיזיקלי לעצבי, כלומר, תרגום גלי האור של הגירוי הנקלט לידי אות עצבי שהמוח יכול 'להבין' ולעבד.
שאלה
2 כל חברת תרופות ערכה סקר שוק טרם פיתחה ערכה לבדיקת נוכחות המחלה. הסקר בא לבדוק את נטיית השוק בנוגע לקבלת/אי קבלת טיפול תרופתי במקרה של המצאות/חוסר המצאות מחלת שפעת העופות, כאשר בהתבסס עליו כל חברה עשתה הערכה לגבי איזו ערכה תפתח.
אפשר לפרש את הטיות התגובה השונות של האנשים לפי "תיאורית גילוי האותות"  אשר מדגישה את תהליך השיפוט שאנשים מבצעים אודות המצאותם או אי המצאותם של גירויים בסביבה מבלי להתמקד רק בתהליך החישתי עצמו.
שאלה
3 א.
ניתן להשתמש בטכניקות של התניה אופרנטית כדי לאמן את קוף השימפנזה לנגן קטע מוזיקלי    על פסנתר- ללא ספק התנהגות מורכבת למדיי. התניה אופרנטית הינה למידה של תוצאות, כלומר,   ע"י עשיית מניפולציה על תוצאות התנהגותו של האורגניזם, ניתן יהיה להשפיע על ההתנהגות שתבוא.