במבוא לפסיכולוגיה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2010
מספר מילים 881
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

שאלה
1 :
אני חושבת שלא נכון לספור את גיל התינוק מרגע ההתעברות וכי קיים הבדל גדול בין תקופת ההיריון לבין רגע הלידה ואילך. זאת ממספר סיבות: 1. הלב מתחיל לפעול רק כ-3 שבועות לאחר ההתעברות, כך שלמעשה האורגניזם עדיין אינו חי בכוחות עצמו. 2. אין לתינוק אפשרות לשרוד ללא האם, רחם האם הוא מעין חממה המאפשרת לשליל להמשיך את היווצרותו. המוח, הריאות ואיברים נוספים שהינם קריטיים לחיים שאחרי הלידה, אינם מפותחים לחלוטין ועליהם להתפתח. 3. קיימים אצל התינוק רק רפלקסים ראשוניים ועליו להתחיל ללמוד, זאת הוא יכול לעשות אחרי הלידה דרך האינטראקציה שלו עם בני האדם למשל הדוגמא של ילדי המוסדות אשר הוכיחה כי אינטראקציה חברתית הינה חיונית ובלעדיה התינוק לא ישרוד, או אף ילקה בהתפתחותו.
שאלה
2 : א.       כאשר יניב שומע את המשפט "תן לי את המכונית האדומה והסגולה" הוא מבין מהו פירוש צמד המילים "המכונית האדומה". המילה "סגולה" חדשה לו. עפ"י עקרון ההנגדה, יניב מבין שלמילה "סגולה" משמעות שונה מהמשמעות אשר יש למילה "אדומה"- שכן צלילים שונים של מילים מורים על משמעויות שונות. אך המשמעות השונה יכולה להיות כל דבר אחר הנראה לנגד עיניו, ולאו דווקא צבע שונה.
ב.       סביר שיניב יגיש לאימו מכונית אדומה ומכונית נוספת בצבע אחר. אין זה סביר שיגיש שתי מכוניות אדומות, מפני שכפי שנכתב בסעיף א', עקרון ההנגדה מורה שתהיה משמעות שונה למילה "סגולה", ולכן לא יגיש חפץ זהה פעמיים. באשר לאפשרות שיגיש מכונית אדומה וסגולה, אם היו רק שתי מכוניות- אדומה וסגולה- היה יניב משייך את המילה "סגולה" אל המכונית הנוספת.