ג'נוסייד 10664, כולל הערות מנחה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 89
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1000

תקציר העבודה

ג'נוסייד ממן
1 1
תשובה
1 : o   RPF – החזית הפטריוטית של רואנדה; ארגון גרילה טוטסי שהוקם באזור גבול רואנדה ואוגנדה ע"י פליטים טוטסים (וצאצאיהם) שנמלטו מהפרעות בהם (ע"י ההוטו) בשנות השישים והשבעים. עם הזמן הצטרפו אליהם גם בני טוטסי ממדינות נוספות (כגון טנזניה, קניה, סנגל, בלגיה, ארה"ב, ועוד).
          קבוצה זו החזיקה באידיאולוגיה המדגישה  את האחדות הלאומית של ההוטו והטוטסי והאשימה את האדם הלבן בשסע העמוק והגזעני שנוצר בין ההוטו לטוטסי עוד בזמן השלטון הקולוניאלי. המסר שהעבירו היה לאומי רואנדי, דמוקרטי ופרוגרסיבי. יש להסביר מה זה אומר באוקטובר 1990 קבוצה זו החלה להיאבק וניהלה מלחמה של ממש נגד משטר ההוטו הגזעני. יש להרחיב את הדיון בסיבות לפלישה של ה RPF. ב- 1.10.1990 ה- RPF כבשו (או שחררו) את צפון מזרח רואנדה. בתגובה ממשלת ההוטו הגזענית הפעילה תעמולה נגד ה- RPF והזהירה מפני כיבוש הטוטסי ורצון ההשתלטות שלהם על בני ההוטו. כתוצאה מהתעמולה ומסכת ההסתה וההפחדה שניהלה הממשלה, החלו שוב פרעות בבני טוטסי (נטען כנגדם שהם גייס חמישי, וכולם משתפי פעולה עם ה-RPF), רבים מבני ההוטו ברחו כי האמינו שאנשי ה-RPF אכן מתכוונים לפגוע בהם,  והגזענות של הקיצוניים בקרב הוטו התחזקה אף יותר. המלחמה, הפחד והמירמור של בני ההוטו בעקבות הסתת הממשלה נתנו "לגיטימציה" לרצח העם שבוצע מאוחר יותר בבני הטוטסי.
הצבא הבלגי הנוכח בזמנו ברואנדה חש בהתחממות המצב, ונטש.
ביולי 1992, לאחר משא ומתן בין ה- RPF לממשלה נחתם הסכם ארושה. ההסכם כלל הקמה של ממשלה רחבה הכוללת את רוב הפלגים, החזרת פליטי ההוטו ממחוזות הצפון שנמלטו לאחר פלישת הטוטסי מאוגנדה, הענשת מחוללי הפרעות בטוטסי והחזרת הפליטים הטוטסי מאוגנדה לרואנדה.      הסכם זה בא …