סמינריון,השפעת חוזק איגודים מקצועיים על אבטלה

תקציר העבודה

השפעת חוזק איגודים מקצועיים על אבטלה תקציר תחום החקר בו העבודה המוגשת בזאת מבוצעת הוא בשוק העבודה בו נתמקד ביחסי עבודה .
 נושא העבודה הוא בדיקת השפעת חוזק איגודים מקצועיים על אבטלה.
ראשית אציג בקצרה את השוק בו האיגודים המקצועיים מתנהלים בו-שוק העבודה. לאחר זאת אסקור בקצרה את התפתחות האיגוד המקצועי והתפתחויות בחוזקו, אציג את האבטלה והתפתחותה ואבדוק את השפעת חוזק איגודים מקצועיים על אבטלה. ההתייחסות של הבדיקה תהייה בהתחברות לתיאוריות קיינסים החדשות.
העבודה המוגשת בזאת תדון בהשפעת חוזק איגודים מקצועיים על רמת האבטלה במשק. בעבודה אציג בקצרה את שוק העבודה שבו מתנהלים האיגודים המקצועיים ולאחר זאת סקירה קצרה של תפקידי והתפתחות האיגוד המקצועי וההתפתחויות בחוזקו, תוך מתן השוואה בין מבחר מדינות.
לפי חוקי תחרות חופשית, בתיאוריה ה"ניאו-קלאסית" ההנחה היא כי שוק העבודה הוא שוק תחרותי משוכלל הפועל בדיוק כמו שוק הסחורות והשירותים. בשוק זה פועלים בחופשיות כוחות של היצע העובדים וביקוש מעסיקים ואילו הכלכלה הניאו קיינסיאנית, כמו הקלאסית, טוענת כי לא תמיד פועל מנגנון של תחרות חופשית משוכללת, וקיימים כוחות נוספים, חוקי מדינה, חוק שכר מינימום – ארגונים מונופולים –  איגודים מקצועיים –  המשבשים את מנגנון התחרות החופשית המשוכללת.
קובע עיקרי של גמישות שוק העבודה הוא תחיקת המגן לעובדים. אתייחס בקצרה לתיאוריה ה"ניאו-קלאסית" וארחיב את הדיבור על התיאוריה הניאו- קיינסיאנית .
במודל הניאו-קלאסי אינפלציה שוטפת נקבעת לפי ציפיות רציונאליות לאינפלציה לפי זו שהייתה בתקופה הקודמת.
כלומר האינפלציה בתקופה השוטפת מוערכת לפי העבר. לעומת זאת , בתיאוריה הניאו- קיינסיאנית אינפלציה שוטפת נקבעת אך ורק על פי ציפיות נוכחיות של אינפלציה. כלומר תחזית לגבי האינפלציה העתידית מבוססת על הקיים בהווה.זהו הבדל  קריטי. בדיקת השפעת חוזק האיגודים המקצועיים על האבטלה תיעשה בעבודה תוך התייחסות לתיאוריה הניאו- קיינסיאנית, ובראש ובראשונה לתיאוריות של זוכה פרס הנובל Edmund S.
Phelps .
העבודה היא איכותנית ומציגה את הנושא ובדיקתו על ידי קריאה ועיבוד אינטגרטיבי של מאמרים רלוונטיים. תוכן עניינים
תקציר
3
1 . מבוא.
3
2 . שוק העבודה .
4
3 . איגודים מקצועיים .
6
4 . חוזק איגודים מקצועיים.
10 5. אבטלה.
14
6 .מידע לא מושלם, ציפיות ועקומת פיליפס מודלים של Phelps
1 8
7 קשר חוזק איגודים מקצועיים אבטלה
2 4
8 . סיכום דיון
2 9
9. ביבליוגרפיה
3 1