סמינריון סיום:השפעת בחירת דפוס החדירה והשונות התרבותית בין הארץ המארחת לארץ חברת האם על הצלחת החדירה

תקציר העבודה

התרבות משפיעה על האסטרטגיה של החברה הבינלאומית, על תהליכי קבלת ההחלטות ועל דרכי הניהול בה. היא מכתיבה אילו דפוסי פעילות עסקיים על החברה ליישם כדי להצליח בחדירה לשווקים חדשים במדינות זרות. (Jung, Beamish and Goerzen
2 008).
לפי Johnson and Tellis (2008), דוגמה נוספת לאופן שבו התרבות משפיעה על חדירה לשוק היא הנטייה של חברות להתחיל בפעילות הבינלאומית שלהן במדינות הדומות להן תרבותית. רצף הפיכתה של החברה לבינלאומית נקבע על ידי המרחק התרבותי בינה למדינה המארחת, כדי לשפר את סיכויי הצלחת החדירה.
לפי Hitt, Ireland and Hoskisson (2001) גורמים אחדים קובעים את בחירת אופן החדירה לשווקים הבינלאומיים. בתחילה מתבצעת החדירה לשוק במיוחד באמצעות יצוא, מאחר ששיטה זו אינה מחייבת מומחיות בייצור בארץ זרה, אלא רק השקעה בהפצה. רישוי עשוי לסייע לשיפור המוצר הנדרש כדי לחדור לשווקים הזרים. בריתות אסטרטגיות זכו לפופולאריות מאחר שהן מאפשרות לחברה להתחבר לשותף מנוסה שכבר פועל בשוק היעד, והן גם עשויות להפחית את הסיכונים באמצעות השיתוף בבעלות.
הספרות המקצועית דנה רבות בהשפעת הפן התרבותי על דפוסי החדירה של חברות בינלאומיות למדינות זרות. על-פי דעתם של מרבית החוקרים, כגון Jung, Beamish and Goerzen (2008) על החברות הבינלאומיות להתחשב בהבדלי התרבות בין מדינות מוצאן לבין התרבויות המקומיות אלין הן מבקשות לחדור, ומכך לגזור את דפוס החדירה. הבדלים גדולים מידי בין התרבויות הם אחד הגורמים המרכזיים לכישלונות החדירה לשווקים חדשים.
, Gray and Kim (2009) מצאו כי מצד אחד, הבדלי תרבות לאומית נמצאו כמובילים לאי-הבנות בתהליכי המשא ומתן ועמימות במטרות המשותפות בין החברות המשתתפות במיזם, הפחיתו את האמון, הקטינו את ביצועי המיזם והגדילו את חוסר היציבות של המיזם. אולם מצד שני, הבדלי תרבות לאומית יכולים לשמש גם כמקור הערצה, המוביל לרמה גבוהה יותר של תקשורת ושיתוף פעולה ממושך יותר. לפיכך, הקשר המבוסס על הבדלי תרבות יכול להיות מורכב למדי. תוכן עניינים
1) מבוא .

2 ) דפוסי חדירה של חברות בינלאומיות לשווקים חדשים –

3 ) ממדי התרבות .

4 ) הצלחת החדירה
4.1) גורמים תלויי פירמה ..
4.2) גורמים חיצוניים -..
5) השפעת התרבות על כניסת חברות בינלאומיות לשווקים חדשים –
6)  חדירת חברות בינלאומיות לתחומי סין 7) חדירת חברות בינלאומיות לתחומי יפן
8 ) סיכום —
9) ביבליוגרפיה –
10) נספח – תרשימי מימדי התרבות של הופשטדה –…