אסטרטגיה, מודל PEST, יעוץ ארגוני, מודל פורטר,

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 4384
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

אסטרטגיה בארגוני- מקרה בוחן 012
– תואר שני יעוץ ופיתוח ארגוני – המכללה למנהל מודל תקציר מנהלים בינואר
2 011, אישרה רשות ההגבלים העסקיים את עסקת המיזוג בין החברות פרטנר וסמייל. סביר להניח שהמיזוג בין החברות יוביל גם למיזוג בין סלקום לנטוויז'ן, אם כי נכון לעכשיו סמייל מתוכננת להישאר כחברה נפרדת ולא להיטמע בתוך פרטנר. פרטנר מתכננת להפוך את סמייל לזרוע הקווית שלה ולהעביר אליה את פעילות הטלפון הקווי והאינטרנט. התפתחות זאת, לפיה 012 סמייל טלקום בע"מ מוגדרת על ידי בעליה העתידיים כחברה שתעסוק בטלפוניה קווית (תקשורת בארץ ולחו"ל) ובאינטרנט, מהווה את הבסיס לניתוח אסטרטגי עתידי.
החברה נחשבת לאחת הגדולות בארץ ולה כ- 820 אלף לקוחות פעילים. לאחרונה קיבלה החברה, ממשרד התקשורת, רישיון לספק שרותי טלפוניה מתקדמים על בסיס מערכת האינטרנט.
הנהלת החברה זיהתה פוטנציאל עסקי גדול במתן שירות של תקשורת טלפונית ממחשב למחשב וממחשב למכשירי טלפון סלולריים וקווים. ניתוח החברה והשוק מצביע על היות שוק התקשורת הישראלי נשלט על ידי מספר מצומצם של חברות באופן מונופולי: סלקום, אורנג', פרטנר ובזק שמחזיקה גם את פלאפון כחברת הבת שלה. מונופול המונע מהלקוח את יתרונות התחרות, כובל אותו לספק אחד וגורם לעלויות שימוש גבוהות מאוד. יחסי הכוחות בין המתחרות שווים למדי כשניתן להעריך שקבוצת בזק מובילה את השוק.
שירותי התקשורת שמוצעים על ידי המתחרות בשוק דומים זה לזה ולכן מדובר כמעט במוצר גנרי.
לכן התחרות בשוק מבוססת על מחיר, אמינות ובמידה מסוימת, על חדשנות. אטרקטיביות השוק היא גבוהה ולחברה יתרון עסקי בינוני שכן מתחרותיה הינן בעוצמה דומה. לפיכך, על החברה להיערך להשקעות וצמיחה. מקורות הצמיחה של החברה מבוססים על קהל לקוחות (שוק) קיים ולכן כוללים הגברת נתח השוק וכן הצעת מוצרים חדשים לשוק, בעיקר עקב שינויים והתפתחויות בטכנולוגיה.
חברת 012 , ערכה בשנה האחרונה ניסוי במתן שירותי תקשורת באמצעות המחשב והאינטרנט ובכך היא יוצר אסטרטגיה של 'אוקיאנוס כחול' על כל היתרונות שלו.
במהלך הניסוי נבחנו דרישות השוק, יכולות החברה, הגורמים המשפיעים והגורמים המעכבים את המהלך וכן נבדק הפוטנציאל העסקי המקומי והבינלאומי של המהלך.
עבודה זו סוקרת את האסטרטגיה של הנהלת 012, את השוק לפני ואחרי המהלך ומביאה מסקנות והמלצות לקיומו באופן שיביא את מרב התועלת לחברה.
תוכן עניינים
מבוא. 4
1 . אפיוני הארגון 5
2 . מיפוי הסביבה והארגון 6
2 .1
תיאור הענף והביקוש צריך להיות אחרי בעלי העניין 6
2 .2  שותפים עסקיים.. 6
2 .3
מיצוב הארגון בשוק. 8
2 .4
מרכיבי התשתית הארגונית. 10
2 .5  חיזוי סביבה עתידית. 10
3 . אסטרטגית החברה. 12
3 .1
ניתוח חלופות אסטרטגיות ובחירת אסטרטגיה אופטימאלית. 14
3 .2
יישום אסטרטגית החדשנות ב012. משפטים
4 . סיכום ומסקנות. 16
ביבליוגרפיה. 17