סמינריון סיום הדרכה מוקדמת להצלחת המוצב

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 7703
מספר מקורות 18

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא
2
רקע
תיאורטי
3 הדרכה מוקדמת
3 הקריטריונים להצלחה
6 השערות המחקר
8 שיטת העבודה 9
ממצאים 9
סיכום ודיון
1 8
ביבליוגרפיה
2 2
מבוא
במציאות העסקית בימינו תחרות קשה והתרחבות מתמדת של תהליך הגלובליזציה, הפכו שליחויות בינלאומיות של מוצבים לבעלות חשיבות מרכזית בחברות רב לאומיות בהיותם  הקשר העיקרי והישיר בין החברה הרב לאומית ופעילויותיה בחו"לDeresky ,(2003
).
כישלון המוצב יפגע לא רק בקריירה האישית שלו ובמשפחתו,אלא עשוי לפגוע במוניטין החברה השולחת אותו עד לכדי נזק כספי בעל השלכות לטווח הארוךDeresky  (2003).עבור מוצבים רבים המשימה בחו"ל " דורשת מהמוצב שינוי שהוא על גבול שינוי הזהות" Kohonen (2005), כאשר אנשים בקריירה המנוהלת בסביבה חסרת גבולות גיאוגראפיים מפתחים, את זהותם יותר סביב יכולות וכישורים. אינטרנציונליזציה מגבירה ביקוש למוצבים המסוגלים לעבוד היטיב מחוץ למדינת האם, אך עם גידול  בביקוש, מתמודדות חברות בינלאומיות עם תופעת החזרה המוקדמת של מוצבים, לפני השלמת המשימה עבורה נשלחו ולפני תום החוזה עליו חתמו Hartl (( 2004.
בכדי להבטיח ככל הניתן את הצלחת המוצב במשימתו,על החברה לראות בו חלק אינטגראלי מהאסטרטגיה הבינלאומית שלה ולהשתדל לתת לו תמיכה והדרכה שיאפשרו לו להתמודד במשימתו בחו"ל בצורה הטובה ביותר Harzing & Christensen(2004). השקעת החברה בהדרכה מוקדמת של המוצב עשויה להעלות את סיכויי הצלחתו ומכאן הצלחתה, תניב תשואה בצורת הצלחת המוצב ומכאן הצלחת החברה הרב לאומית. יש חשיבות רבה להצלחת המוצב, לו עצמו ולחברה השולחת אותו, עלות שנתית לחברה של מוצב עשויה להגיע עד כ-$300,000 ,(מחירי 2001), גבוה דיו בכדי להצדיק ניסיון להבטיח את הצלחתו, ), Ledman 2001) . על החברה להכין את המוצב ולהקנות לו אוריינטציה מתאימה לקראת היציאה לשליחות. היכרות מקדימה עם מאפייניה, תרבותה ומוסדותיה של הארץ המארחת ולימוד שפתה.כשחברה שולחת מוצב לחו"ל לביצוע משימה ראוי שתיתן לו את כל הכלים האפשריים לביצוע מוצלח של המשימה. תכניות הדרכה אפקטיביות למוצב ולבני משפחתו לפני יציאת המוצב לשליחות בחו"ל מעניקות לו כלים יעילים לביצוע טוב של המשימה ולהתמודדות עם הבעיות היומיומיות העתידיות להופיע בשהות מעבר לכך, משדרות לו כי החברה השולחת תומכת ומוכנה להשקיע בו כדי לקדם הצלחת משימתוAvril  & Magnini (2007).האומנם תכניות הדרכה מוקדמות חשובות לקראת היציאה לשליחות לחו"ל הן לחברה הרב לאומית והן למוצב, בכדי להבטיח הצלחתו במשימה .
מתוך כך שאלת המחקר היא:
 "הקשר שבין הדרכה מוקדמת להצלחת המוצב במשימתו".