ניתוח אירוע של חברת "BIOKIT"
מוסד לימוד | אוניברסיטת אריאל בשומרון |
מקצוע | מנהל עסקים וניהול |
מילות מפתח | BIOKIT, ביוקיט, שיווק בינלאומי |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 815 |
תקציר העבודה
שיווק בינלאומי ניתוח אירוע של חברת "BIOKIT" ביוקיט הינה חברת ספרדית הפועלת בתחום הביוטכנולוגיה, אשר חוותה צמיחה מהירה מאז הקמתה. מוצריה נחשבים לטובים, איכותיים וידועים ברחבי העולם, אך החברה היא חברה קטנה יחסית בעלת יכולות פיננסיות מצומצמות. עד כה אסטרטגיית הצמיחה של החברה התבססה על השקעה גבוהה מאד במחקר ופיתוח (פי 3 מהמקובל בתחום) על חשבון השקעה בשיווק. החברה הצליחה לפתח מגוון רחב של מוצרים ברמה גבוהה (מעל ל- 30) הן ע"י פיתוח עצמי והן בעזרת שיתופי פעולה עם חברות אחרות בתחום, אך הדבר בא על חשבון השיווק וההפצה, היות וחלק גדול מהמשאבים הושקעו במחקר החברה לא יכלה להשקיע סכומים גבוהים בשיווק והפצה (עפ"י המאמר הדבר משותף לכל החברות הקטנות בתחום) ולכן השיווק שלה מבוצע דרך מפיצים גדולים, או במכירה סיטונאית לחברות גדולות אשר משווקות את החומר תחת המיתוג שלהן.
צורת פעילות זו עזרה לחברה לצמוח ולהתפתח בצורה מהירה, אך במועד זה הנהלת החברה מרגישה כי לאור גודלה, מגוון המוצרים שבבעלותה והתמורות הצפויות בשוק לאור שינויי רגולציה יש לשקול מחדש את אסטרטגיית השיווק וההפצה של החברה.
הסיבות לכך שהחברה רוצה לשקול שינויי אסטרטגיה הן רבות ומגוונות.