הקשר בין תפיסת התלמיד את דמות המורה והנעה ללמידה
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | דמות המורה, הנעה, מוטיבציה, תפיסת התלמיד |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 6621 |
מספר מקורות | 23 |
תקציר העבודה
הקשר בין תפיסת התלמיד את דמות המורה לבין הנעה ללמידה מגישות:
לשם מילוי חלקי של הדרישות לשם קבלת התואר B.ED בחינוך אב תשע"א אוגוסט 2011 ברצוננו להביע את תודתינו:
לריבונו של עולם…
לד"ר מירי שחר על ההנחיה והעזרה הרבה להנהלת בית הספר על הסיוע בהעברת המחקר ולצוות מכון סאלד על עזרתם באיסוף החומר ולכל העוזרים והמסייעים בעיבוד החומר הקרובים ובני המשפחה .
תקציר בחקר אירוע הנוכחי נבדקו תפיסת התלמיד את דמות המורה ורמת הנעה ללמידה, חקר זה נעשה בשני בתי ספר שונים האחד בשדרות והשני במעגלים באותה שכבת גיל – כיתה ג',בסך הכל השתתפו בחקר זה כ-30 תלמידים, משפטים מכל בית ספר. בקרב התלמידים הועברו שאלונים שמטרתם לבדוק את תפיסת דמות המורה בעיני התלמידים ואת ההנעה ללמידה.
תוצאות המחקר מראות שקיימים הבדלים משמעותיים בין תלמידי שדרות לתלמידי מעגלים. בקרב תלמידי שדרות נמצא קשר שלילי חלש בין שני המשתנים -0.3=Rכלומר, ככל שהערכת התלמיד את המורה חיובית יותר כך רמת ההנעה יורדת מעט.
אולם בקרב תלמידי מעגלים נמצא קשר חיובי בינוני 0.6=Rכלומר, ככל שתפיסת דמות המורה חיובית יותר כך רמת ההנעה גבוהה יותר. בנוסף לא נמצאו הבדלים מובהקים בתפיסת דמות המורה בקרב בנים ובנות בשני בתי הספר ((P>0.05. תוכן העניינים
הקדמה -…5
מבוא
–.6
פרק א: תפיסת התלמיד את דמות המורה —
8
פרק ב: הנעה ללמידה -12
פרק ג: הקשר בין תפיסת התלמיד את דמות המורה לבין הנעה ללמידה .17
פרק ד: חקר מקרה -…20 דיון ומסקנות 28
סיכום –30 בביליוגרפיה 32