מעבדה-פעילות האנזים פוליפנול אוקסידאז

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 733
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

מעבדה שנייה-בדיקת פעילות האנזים פוליפנול אוקסידאז:
דיון בתוצאות:
חלק א'-בדיקת פעילות האנזים לאורך זמן:
בחלק זה של הניסוי בדקנו את פעילות האנזים לאורך זמן, כאשר כל קב' בדקה את פעילות האנזים בריכוזים שונים ע"י מיהול של האנזים.
המטרה הייתה לראות היכן קצב השינוי קרוב ביותר לליניארי(קצב השינוי המומלץ ביותר) על מנת שנוכל לקבוע מהו המיהול שעדיף ביותר להשתמש בו לצורך שאר הניסויים, אשר מטרתם לבדוק את פעולתו של האנזים פוליפנול אוקסידאז.
אנו ציפינו שהמהולים 1:6, 1:10 הם אלו שבהם קצב השינוי יהיה קרוב ביותר לליניארי, מכיוון ששאר המהולים קיצוניים מדי, כלומר 1:2 הוא מיהול נמוך ולכן ריכוז האנזים יהיה גבוה מדי ובהתאם לכך קצב השינוי יהיה תלול(עלייה חדה ומהירה) ואילו 1:20 הוא מיהול גבוה  ולכן ריכוז האנזים יהיה נמוך מדי ובהתאם לכך סביר להניח שקצב השינוי יהיה איטי מאוד.
כאשר התבוננו בתוצאות נוכחנו לראות שאכן קצב השינוי במיהול 1:6 (2) הוא הקרוב ביותר לליניארי ולכן החלטנו להשתמש במיהול זה לצורך שאר הניסויים.
*בגלל שצפינו שמיהול 1:6 יהיה קרוב ביותר לקצב שינוי ליניארי, חזרנו על מיהול זה פעמיים על  מנת לוודא שאכן התהליך מתרחש כמו שצפוי-בקרה.
במיהול 1:6 השני קצב השינוי התרחש כמצופה ואילו במיהול 1:6 הראשון קצב השינוי התרחש באופן איטי יותר מן המצופה, כלומר רחוק יותר מליניארי.
אני משערת שהסיבה לשינויים היא כנראה תקלה טכנית כלשהי: ייתכן והמיהול הראשון היה פחות מדויק מהשני, ייתכן שהספקטרופוטומטר שבו נמדד המיהול לא מדויק מספיק עקב תקלה טכנית וכו'..