בפסיכולוגיה התפתחותית, ציון: 100
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 17 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
קורס | פסיכולוגיה התפתחותית: מינקות להתבגרות |
מילות מפתח | אמת הכרחית, אריקסון, בול, בלבול זהות, גיבוש זהות, גיל ההתבגרות, היקשרות בטוחה, השגת זהות, התמודדות עם אסון, זהות אישית, מאהלר, מורטוריום חברתי, מעשייה אישית, מרסיה, ערפול זהות, פיאז'ה, קביעות אובייקט, קהל מדומה, שבריריות העצמי, שלב אופרציונלי פורמלי, שלמות העצמי |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 1372 |
מספר מקורות | 1 |
תקציר העבודה
שאלה
1 מגוון רחב של יכולות מתפתחות של המתבגר מאפשרות לו התמודדות חיובית והסתגלות טובה יותר לחיים ולמצבים שונים בהם (בהם מצבי אסון ודחק). אם בממ"נים קודמים דובר על כך שההתפתחות מרחיבה את עולם הילד הן כלפי חוץ והן כלפי פנים, הרי כעת, ההתפתחות מכינה את המתבגר לאוטונומיה, עצמאות ו-'יציאה' לעולם הגדול שנפתח.
יכולות קוגניטיביות המאפשרות התמודדות עם מצבים קשים:
היכולת של המתבגר לחשוב במושגים מופשטים, המושגת בזכות הבנה של האמת ההכרחית (מידע המושג בזכות היסק לוגי), כמו גם היכולת לחשוב על היחסים שבין אותם מושגים, מאפשרת למתבגר להבין את המתרחש, את הסיבות לו, ואת האירועים שקדמו לו ובאו בעקבותיו, מה שיכול לסייע בהורדת הפאניקה והפחד …
שאלה 3
סעיף א' הביקורת העיקרית על המודל מאהלר הקשורה לתפקידו של האב, מתייחסת לכך שתפקידו של האב בתהליך הספרציה-אינדיבידואציה הוזנח ואינו נתפס כחיוני. חוקרים מודרניים ביקרו את תפיסתה של מאהלר והתייחסו לתפקידו של האב בתהליך הספרציה בשני אופנים:
א. האב יכול לשמש בתפקידה של האם ולדחוף את הילד לעבר הלידה הפסיכולוגית ויצירת נפרדות ואינדיבידואליות. כמו האם, גם האב (לפי הזרקור על התיאוריה – כאשר לאב ישנו יסוד אימהי חזק) יכול לספק את כל צרכיו …