הצעה לתזה בלמידה מקצועית ארגונית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 8348
מספר מקורות 87

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא
תיאוריות למידה חברתית למידה ארגונית קהילת למידה מקצועית בית ספרית קהילת למידה מקצועית בית ספרית כהתפתחות מקצועית קהילת למידה מתמשכת קהילת למידה מקצועית ממוקדת קהילה חד- תחומית היחיד בקהילה סיכום ביבליוגרפיה העבודה עוסקת בקהילות למידה מקצועיות ובודקת מה ידוע תאורטית ולפי ניסיון מעשי על קהילות למידה מקצועיות שצמחו על רקע הצורך להתמודדות עם סטנדרטיזציה, רב- תרבותיות, גלובליזציה ועידן הידע (קורלנד והרץ-לזרוביץ, 2006). אלו אנשי מקצוע שבוחנים במשותף את הידע שלהם ודנים בו במטרה להתפתח מבחינת מקצועית ולשפר את מומחיותם (אולז'ן, סימקה וקוזמינסקי,2004 ).
מחקרים שנעשו עד כה בנושא של קהילות למידה מקצועיות התבססו הן על שיטות איכותניות והן כמותיות. ככלל, המחקר כולל איסוף מידע ממגוון הגורמים השותפים בקהילה. סוגי המחקר המרכזיים בהם נקטו חוקרי קהילות למידה מקצועיות עד כה הינו חקר מקרה ומחקרים השוואתיים  Kougioumtzis & Patriksson, 2009; Baldwin, 2008; Bolam et al 2005 ; Supovitz & Christman, 2003; Ailwood & Follers, 2002,). על מנת לאפשר הן הבנה מעמיקה של קהילות מקצועיות תוך מבט על ההקשרים השונים בהם הן פועלות והן להגיע לתובנות כלליות הרלוונטיות למגוון קהילות, יש חוקרים המשלבים בין גישה איכותנית לגישה כמותנית (Weiss & Pasley, 2006; Mor & Heilweil, 2002).
חוקרים טוענים כי לא קיימת הגדרה אחת כוללת לקהילת למידה מקצועית (DuFour, Eaker & Many, 2006; McLaughlin & Talbert,
2 006; Bolam et al, 2005) אלא יש מגוון הגדרות.
יש הגדרות בהן הדגש הוא על הערכת ההוראה של המורים על ידי עצמם ועל ידי עמיתים במטרה לשפרה וכך גם לשפר את למידת התלמידים (Green,
2 007; McLaughlin & Talbert, 2006), אחרים רואים בלמידה יעד עיקרי של הקהילה המקצועית והערך המנחה אותה: למידת התלמידים, למידת המורים, המנהלים ואפילו בעלי העניין .(DuFour, 2004; Haberman, 2004; Hord, 1997).