הנוצרים החדשים- קהילות רוחניות

מקצוע
שנת הגשה 2012
מספר מילים 6647
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

קהילות רוחניות- "הנוצרים החדשים" מבא בשנים האחרונות עוסק השיח הציבורי בישראל רבות בשאלות הקשורות לזהות הישראלית והיהודית של תושביה, בעיקר בכל הנוגע לזכויות שיש לתת לתושבים שאינם אזרחים יהודיים מובהקים. שאלות אלו עולות בעיקר כאשר מופיעים בחדשות סיפורים על ביטויי אנטישמיות בקרב צעירים, אלימות בקרב קהילות לא מוכרות, סירוב לשרת בצבא וכדומה.  יחד עם זאת מדינת ישראל חרתה על דגלה את סמל הדמוקרטיה, הליברליות והפתיחות עבור מיעוטים דתיים אלו ואחרים. מטרת עבודה זו להרחיב את המידע על קהילה אחת, קטנה ולא מוכרת- קהילת "הנוצרים החדשים".
מעט מאוד ידוע על קהילה זו, וכמעט לא ניתן למצוא עליהם מחקרים בספרות הפורמאלית.
דווקא בשל כך הלמידה עליהם הכרחית על מנת לפתח את אותה סובלנות ההכרחית לחיים בשלום תחת קורת גג משותפת באדמת ארץ ישראל. לשם כך יובא בחלק התיאורטי מידע על קהילות רוחניות שונות בישראל, ואת המעט הידוע על קהילת ה"נוצרים החדשים".
יש לציין כי מרבית הידע הקיים על קהילות אלו מצוי באתרי האינטרנט, שהינם אתרי תדמית של הקהילות השונות, וכאמור פחות בספרות.  בחלק המחקרי של העבודה ינותחו הממצאים מראיונות ותצפיות שנעשו על חברי הקהילה במטרה ללמוד על האמונות, המאפיינים ואורח החיים של חברי הקהילה ולהרחיב את הידע המצומצם הקיים בספרות.