סמינריון סיום קורסתפיסות חיים של מבוגרים עם תסמונת ADHD

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 3979
מספר מקורות 19

תקציר העבודה

המחקר יצא לבדוק בסיוע של מחקרים אקדמיים קודמים את תופעת ADHD במבוגרים והשפעתה על איכות חייהם ומצאה כי התופעה פוגעת בתחומי חיים רבים.
תוכן עניינים
מבוא סקירת ספרות תיאור הפרעת ADHD מבוגרים בעלי הפרעת ADHD ניהול ב ADHD רגש ו ADHD פעולת בקרה וויסות עצמי ב ADHD מבוגרים עם ADHD  בעבודה מסוגלות אישית ו ADHD סיכום ביבליוגרפיה הפרעת קשב וריכוז ADHD הינה הפרעה מורכבת, בעלת השפעות על תחומי חיים רבים אצל הסובלים ממנה. ההפרעה מקיפה בין חמישה לשבעה אחוזים מאוכלוסיית הילדים.
אצל מבוגרים נמשכים הסימפטומים של הפרעת קשב וריכוז אצל כ 70- אחוזים מאלה שאובחנו או היו בעלי הפרעת קשב בילדות, כלומר בין שלושה לחמישה אחוזים מאוכלוסיית המבוגרים.
הפרעת קשב וריכוז  ADHDהמקיפה כשלושה עד חמישה אחוזים מאוכלוסיית המבוגרים. היא הינה הפרעה מורכבת וקשה המשפיעה על תחומי חיים רבים כמו ניהול כספים, תעסוקה, זוגיות, קשרים חברתיים ונהיגה Fischer,) Barkley ,Murphy, & 2008).
הפרעת הקשב וריכוז נחקרה במשך השנים בעיקר בהקשר לגיל הילדות, אולם רק לפני משפטים שנים, בעקבות ספרם של הלאוול ורייטי ( 1994 ), עלה נושא הפרעת הקשב וריכוז אצל מבוגרים לקדמת הבמה המחקרית, המקצועית ולמודעות הציבורית. שאלת המחקר שבה אעסוק בעבודה זו הינה: אילו גורמים משפיעים על העמדות של מבוגרים מגיל 18 ומעלה הסובלים מהפרעות קשב וריכוז — ADHD.
מטרת המחקר היא :
לבדוק הן את עמדותיהם הכלליות לגבי איכות חייהם עם ADHD  .
ה ADHD  מופיע בכשלושה עד שבעה אחוזים מאוכלוסיית הילדים ומקושר לסיכון גבוה ADHD להישגים אקדמיים נמוכים, ביצועים חלשים בבית הספר, התפרצויות בבית – הספר והשעיה ממנו, יחסים גרועים עם קבוצת השווים ועם המשפחה, חרדה ודיכאון, תוקפנות, בעיות התנהגות, ניסיון מוקדם בחומרים מסוכנים, תאונות בנהיגה ועבירות מהירות ובנוסף גם קשיים בקשרים חברתיים בבגרות, נישואים, ותעסוקה (Barkley,
1 990; Barkley, Fischer, et al., 1990; Barkley, Murphy, & Kwasnik, 1996,. Weiss & Hechtman,
1 993).
הפרעת קשב וריכוז ADHD  היא הפרעה מורכבת הפוגעת בחייהם של הסובלים ממנה ADHD הפרעת קשב וריכוז בתחומי חיים שונים. הפרעה זו יוצרת עניין רב בקהילה המדעית ובחברה כולה. ניתן להמליץ למבוגרים עם  ADHD, להיעזר בתכניות סיוע שונות כדי להתמודד עם קשיים בתחומים שונים.