ספרות ימי הבניים - שירה ג'פרי צ'וסר

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2006
מספר מילים 6617
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תקופת ימי הביניים התיכוניים (המאה ה-11 עד המאה ה-13) התאפיינה בתחיית המסחר והערים, גיבוש ועמידה על זהותם של אנשי המערב וניצחון הקיסר אוטו ה-1 שהבטיח את גבולות המערב מפני פלישה וייצב את הפוליטיקה הפנימית. שושלות לאומיות ומוסדות פרלמנטרים קמו, ערכים חילוניים החליפו את אלו הכנסייתיים, אוניברסיטות החלו להופיע וגילדות החלו להתפתח. הקורפוס האריסטוטלי הופיע והגותו של תומס אקווינס שחקר את הקשר בין התיאולוגיה לפילוסופיה.
, 1982)Marga( תקופת ימי הביניים המאוחרים (המאה ה-14 עד המאה ה-משפטים) אופיינה במבנים חברתיים בסיסיים וערכי שהועמדו במבחן הקשה מכל: מגיפת הדבר. המגיפה פשטה לאורך כל קווי הסחר, מלחמת
1 00 השנים בין אנגליה וצרפת נמשכה ולראשונה נעשה שימוש בנשק מודרני (אבק שריפה וארטילריה כבדה). האוניברסיטה כבר לא היתה מקום חופשי לחילופי רעיונות. הסדר ההיררכי של היקום נשבר ואיתו האמונה שהאדם הוא חלק מההכרה האלוהית האבסולוטית. (קליינברג, 1999) בתקופה מאוחרת יותר התעוררה השאיפה להשלים בין העולם העתיק לנצרות על ידי הפיכתה של הפילוסופיה ל"שפחת התיאולוגיה" – הסכולסטיקנים ניסו להוכיח באמצעות הפילוסופיה את עיקרי הנצרות לבסוף, קמה הפילוסופיה על הדת ואף ניסתה להחריב כמה מיסודותיה העיקריים של הכנסייה.
ג'פרי צ'וסר נולד במאה הארבע עשרה בשנת 1343 למשפחת סוחרים אמידה שהיו לה קשרים בחצר המלוכה באנגליה. בגיל
5 הוא שימש כאחד מבני הלוויה האישיים של המלך אדוארד השלישי. הוא למד להיות אביר כאשר הוא השתתף כחייל במלחמת מאה השנים בצרפת. הוא נלקח בשבי והמלך עצמו תורם כסף ופודה אותו, עובדה המצביעה על הקשר ההדוק שלו עם בית המלוכה. בין השנים 1360 עד 1381 הוא נמצא בשליחות דיפלומטיות ומסחריות שונות. הוא ממונה לשומר שלום ואביר מחוז השלום של קנט, תואר של כבוד. המעמד הזה מעניק לו חיי רווחה, נוחות וביטחון. הוא נושא לאישה את פיליפה רוהרט, אחת מנערות המלכה. צ'וסר בן העולם הגדול והוא נע בין העיר לחצר, בין עולם העסקים לספרות והוא בא במגע עם דיפלומטים צרפתיים ואנגליים תוך שהוא מקפיד לשמור על פרופיל פוליטי נמוך וכך זוכה לשרוד תחת שלושה מלכים שונים.