סיכום שיטות מחקר

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2012
מספר מילים 11776

תקציר העבודה

שיטות מחקר מעגל המחקר:
תאוריה                                     השערות                                                            מסקנות מחקר תאוריית הרצף- מדברת על ההתפתחות הרגשית והתנהגות הילד שמושפעים בקירבה של הילד לאימו במהלך שנותיו הראשונות.
הבעיה בתאוריות: אי אפשר לבדוק אותן כי הן רחבות ומלאות רבדים. יש תאוריות שאנו מקבלים כמובן מאלו אך זה לא אומר שמדובר בעובדה.
מחקר: כדי לבנות מחקר מתעסקים עם השערות.
ההשערות קשורות לציפיות.
כל התקדמות מדעית נעשת ע"י גוף מדעי ומתפרסמת בג'ורנלים מדעיים.
השערה לדוגמא מתאוריית הרצף: אם התאוריה נכונה נצפה שילדים שלא היו בקרבת אימם בשנים הראשונות לחייהם יסבלו מחרדה וחוסר ביטחון.
המסקנות מהמחקר: איכות המסקנות מהמחקר מושפעת מטכניקת בדיקת ההשערה במחקר.
המסקנות מתקבלות ע"י סטטיסטיקה והן מעדכנות את התאורייה בלבד. (תאורייה שלא מתעדכנת היא דת).
דוגמאות: 1. תאוריית האבולוציה של דארווין: המונח "סחף גנטי" לא הוגדר ע"י דארווין אך כן נכלל בתאורייה שהתעדכנה במשך השנים.
2. מבנה האטום:
בעבר נתפס כהשערה כיום זה עובדה.
שיטות החקירה של צ'ארלס פירס:
א. שיטת הדבקות: – שיטה בה אנו מקבלים אימרות כפי שהן, זוהי המציאות. אלו דברים שנראים ברורים מאלו.
– היתרון של השיטה:
העומס הקוגנטיבי- שיטת הדבקות פותרת מהמח את העיסוק בעיבוד מידע ובלהוריד מעליו את העומס.
– דוגמאות: 1. יליד שבט הפיגמי יוצא המג'ונגל ורואה דברים חדשים. אחד מהם הוא באפלו באופק. הבאפלו נראה קטן בגלל המרחק אך בעיני הפיגמי כל מה שקטן הוא חרק ולכן בשבילו גם הבאפלו הוא חרק-זה מובן מאלו.
2. בקומפוזיון של אנשי דתות שונות שהתווכחו …