סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • פרסם עבודה
  • התחבר

הצעת מחקר בנושא: כיצד מתאפיינת התמודדותן הרגשית של גננות חינוך מיוחד עם גורמי מתח ושחיקה מעבודתן?

שנת הגשה 2012, 2435 מילים
ILS 140.00 – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות

הצעת מחקר בנושא:
 כיצד מתאפיינת התמודדותן הרגשית של גננות חינוך מיוחד עם גורמי מתח ושחיקה מעבודתן?
תוכן עניינים
תקציר                                                                                                                        1
פרק
1 – סקירת ספרות                                                                                             
2
1 .1   החינוך המיוחד                                                                                     
2
1 .1.1
ילדים בעלי צרכים מיוחדים                                                       
2
1 .1.2
מערכת החינוך המיוחד                                                               
2
1 .2   שחיקת מורות וגננות מתחום החינוך המיוחד                                      
3 פרק
2 – שיטת מחקר                                                                                                6
2 .1   אוכלוסיית מחקר                                                                                 
6
2 .2   מערך מחקר                                                                                           6
2 .3   כלי מחקר                                                                                             
6
2 .4   הליך מחקר                                                                                           
6 מקורות                                                                                                                       7
תקציר בישראל, נכון לשנת 2010 חיים 310 אלף ילדים לערך בעלי צרכים מיוחדים, נתון המהווה כ-13 אחוז מכלל הילדים בישראל. כ-208 אלף ילדים מתוכם מוגדרים כבעלי נכויות או מגבלות באופן המשפיע על תפקודם היום יומי. נכון לשנת 2009, כ-22,000 ילדים בגילאי גן (0 עד 6 שנים) טופלו במכונים להתפתחות הילד בריפוי בעיסוק, 17,634 ילדים טופלו על ידי קלינאי תקשורת וכן, קרוב ל-14,000 ילדים טופלו באמצעות פיזיותרפיה. בנוסף, רוב הבקשות למכשירי שיקום שהוגשו למשרד הבריאות בשנת 2008 מיועדים עבור גילאי 3 עד12. בשנת 2008 מנתוני משרד החינוך עולה, כי נכון לשנת הלימודים תש”ע, כ-142,000–147,000 תלמידים בישראל זכאים לשירותי חינוך מיוחד, מתוכם כ-62,000 תלמידים לומדים במסגרות חינוך מיוחד ו-83,000 משולבים במסגרות חינוך רגילות.
34.7% מכלל הילדים בעלי הצרכים המיוחדים בגילאי גן מאופיינים בעיכוב התפתחותי וכן, כ-20 אחוז מאופיינים בעיכוב שפתי.
עבודה זו עוסקת בסוגיה אחת מני רבות מתחום החינוך – התמודדותן הרגשית של גננות החינוך המיוחד עם גורמי מתח ושחיקה מעבודתן. במסגרת זו, אציג הצעת המחקר שמטרתה לבחון את הקשיים הרגשיים ועוצמת השחיקה של גננות העובדות בגן החינוך המיוחד. בהתאם לכך, נשאלת השאלה כיצד מתאפיינת התמודדותן הרגשית של גננות חינוך מיוחד עם גורמי מתח ושחיקה מעבודתן?
במסגרת מחקר זה, עולות שלושה השערות – (1) גננות בחינוך המיוחד ידווחו על קשיים רגשיים בעבודתן ;  (2) גננות בחינוך המיוחד ידווחו על שחיקה מעבודתן ; (3) גננות בחינוך המיוחד ידווחו שחשובה תמיכה מקצועית להתמודדותן המוצלחת בעבודה.

ILS 140.00 – קנה עכשיו קנה עכשיו התווסף לסל הקניות
מילות מפתח גורמי מתח, גורמי שחיקה, גננות, הצעת מחקר, התמודדות רגשית, חינוך מיוחד, מורות, מורים, מערכת החינוך, מתח, עבודה, שחיקה בעבודה - עבודות סמינריון
מקצוע/ות חינוך
מספר מילים 2435
מספר מקורות 14
שנת הגשה 2012

מקצועות

  • אמנות
  • אנגלית
  • אנתרופולוגיה
  • ביולוגיה
  • גאוגרפיה
  • היסטוריה
  • הנדסה ותעשייה
  • חינוך
  • חשבונאות
  • יהדות
  • כלכלה
  • מדעי המדינה ויחבל
  • מדעים
  • ממ"נים
  • מנהל עסקים
  • משפטים
  • מתמטיקה ומדעי המחשב
  • סוציולוגיה
  • ספרות
  • ספרנות ומידענות
  • סקירות ספרות
  • עבודה סוציאלית
  • פילוסופיה
  • פסיכולוגיה
  • קולנוע ותאטרון
  • קרימינולוגיה
  • שפה וספרות
  • תחומים אחרים
  • תיירות
  • תקשורת

מאגר עבודות אקדמיות

  • מחקר איכותני
  • שיטות מחקר
  • מדוע לשלם על עבודות אקדמיות ?
  • מערכת החינוך ביחס לעבודות סמינריוניות ב-2020
  • לקויות למידה
סמרטר - מאגר עבודות אקדמיות
  • מאמרים
  • צור קשר
  • החשבון שלי
  • אודות אתר סמרטר
  • הצהרת נגישות
  • סרטוני הדרכה
סמרטר הינו מאגר עבודות אקדמיות האיכותי בישראל. באתר ניתן למצוא מגוון עבודות מוכנות, עבודות גמר, עבודות אקדמיות בתשלום, עבודות הגשה מוכנות, עבודות סמינריוניות ועוד.