סמינריון במשפט חוקתי: פרטיות ואינטרנט. 27 עמודים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 7719
מספר מקורות 56

תקציר העבודה

תוכן ענינים מבוא. 3
הזכות לפרטיות-הבסיס העיוני 5
הרקע ההיסטורי 5
פרטיות במשפט העברי 6
הזכות לפרטיות – הגדרה והיקף הזכות. 7
המתח בין הזכות לפרטיות לזכויות אחרות. 9
סייבר טרור באינטרנט וברשתות חברתיות. 10 הסכנות שאורבות בסייבר-ספייס. 10 התקפת אתרים.. 11
אירוע ה- 9.11. 11
דין מצוי – מדינת ישראל. 13
עולם האינטרנט – אתגרים ומורכבויות. 14
אנונימיות. משפטים רשת חברתית – המשגה. 18
הצד העסקי של הרשתות חברתיות באינטרנט. 19
חדירה לפרטיות – Beacon. 20 ערפל חוקי ב- Beacon. 20 תכנות מעקב. 21
סיכום.. 23
ביבליוגרפיה. 26
תקציר עבודה זו תבחן האם למדינה כגוף מותר או אסור לעקוב אחרי מידע ברשתות החברתיות . תיבחן השאלה האם במקרים חריגים כמו מחבל שעומד להתפוצץ, פדופילים או סוחרי נשים יהיה היתר צר ומותר כזה למשטרה או כל רשות חוקרת להיכנס לטוויטר פייסבוק וכד'? רשת האינטרנט היא רשת גדולה המחברת בין רשתות של תקשורת מחשבים בכל העולם כולו. הרשות מחוברות ביניהן בצורה שמאפשרת לכל מחשב בכל אחת מהרשות לתקשר עם מחשבים בכל אחת מהרשתות השונות האחרות.  הסכנה הגדולה ביותר באינטרנט היא הפרת הפרטיות, לדוגמא – הפייסבוק.
הרשת מבטיחה כי הקשר בין מחשבים אפשרי במגוונים רבים של מסלולים כך שניתוק או אבדן של קשר מסוים לא יוכל לפגוע בתקשורת בין המחשבים. המחשבים המחוברים ברשת יכולים להעביר ביניהם קבצי מידע דיגיטליים שכוללים בתוכם מסרים מגוונים . אופי האינטרנט אינו מאפשר לדעת ברגע נתון את מספר המחשבים ומספר המשתמשים בה . כיום מעריכים שבערך מאות מיליוני אנשים משתמשים במחשבים בעולם ומאות אלפים בישראל.
בין המשתמשים ברשת ניתן למצוא ארגונים בין לאומיים, ממשלות, מוסדות ציבוריים ועוד, זאת בגלל הנוחות של העברת והחלפת אינפורמציה בין ארגונים כאלו ואחרים.
היתרונות הגדולים של האינטרנט הם בעיקר האפשרות למצוא בו מידע רב, לשוחח בקלות עם אנשים ממדינות אחרות וחברים מאותה המדינה, והתקשורת מתרחשת כמעט באופן מיידי, בהתאם לאיכות התשתית של התקשורת המחברת בין המחשבים. בדרך כלל אין גורם אחד מרכזי המנהל ומסדיר את ההפעלה של הרשת וזאת משום שברוב האתרים קיים גורם שאחראי על סינון האתר ועריכתו. אך בכל זאת יש מספר גורמים שיש להם השפעה בעלת משמעות על אופייה של הרשת, גורמים אלה יכולים לקבוע כללי משחק לגולשי האינטרנט ומבחינה טכנית להתערבות בתכנים שונים או לנתק את המשתמשים מהרשת. החברות שמספקות את התכנות המרכזיות ברשת כגון מאגרי חיפוש ותכנות שונות נהנות גם הן מהשפעה הרבה על הרשת והן בעלות שליטה עקיפה על הדרך בה אנחנו צורכים את התכנות הללו. הדבר העיקרי שמשפיע על הקיום הרשת היא העובדה שמיליוני אנשים הם בעלי מחשבים והם משתמשים ברשת שהיא רשת ידידותית לכל ונגישותה קלה במיוחד.