פסיכולוגיה התפתחותית ציון:96
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 12 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
קורס | פסיכולוגיה התפתחותית: מינקות להתבגרות |
מילות מפתח | פסיכולוגיה התפתחותית האוניברסיטה הפתוחה, ציון 96, קורס 10493 |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 1272 |
תקציר העבודה
קורס 10493, פסיכולוגיה התפתחותית ממ"ן 12
ציון: 96
ממ"ן 12
קורס: פסיכולוגיה התפתחותית תאריך הגשה: 11.8.12
1 . השלב הסימביוטי מתרחש החל מהחודש השני ועד לחודש החמישי לחייו של התינוק. בשלב זה התינוק מתחיל להיות ער לאמו אך עדיין לא מבין שהיא גורם נפרד ממנו, התינוק חי בתחושת אחדות עם אמו. (יש רק אני אימא, אין עולם) זוהי תחילת התלות באם, ישנה חוויה פנימית של התמזגות. התינוק לומד את צרכי האם ומסגל את עצמו אליה, ואילו האם מצידה מפתחת אמפתיה, המאפשרת לה להבין את צרכיו של התינוק על פי הסימנים שהוא מספק לה, יש תלות והסתגלות הדדית. הילד לא יודע איפה הוא מתחיל ואיפה נגמר מבחינתו הוא ואמו משמשים כגוף אחד.
סימביוזה בריאה מתרחשת כאשר האימא מחוברת לצרכים של הילד, מטשטשת גבולות ומכוונת לצרכים שלו. האם זמינה ומרגיעה והילד מעורר בה את פעילויות הטיפול.
בשלב זה נוצר אמון בסיסי וציפייה בטוחה, אשר מאפשר לדחות סיפוקים, מתוך בטחון שהוא יקבל מה שצריך, כמו כן בשלב זה מתחיל תהליך של עיצוב הזהות, דימוי הגוף, ולכן, במהלך תקופה זו האם חייבת להיות ערנית ולספק לילד את הצרכים שלו ולהתמסר באופן מוחלט לבנה על מנת לאפשר לו לחוות את התהליך הזה שלו היא קוראת- רגרסיה בשירות התינוק, משמע, האם יכולה לקרוא את צרכיו של תינוקה.
…