קבלת החלטות בארגונים - מלחמת לבנון השנייה: בעבודה זו ננתח את תהליכי קבלת ההחלטות הקשורות למלחמת לבנון השנייה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 4451
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

קבלת החלטות בארגונים עבודה מסכמת תוכן עניינים
מבוא ..3
ניתוח הרקע למלחמה והתהליכים שהתבצעו בפועל –..5
כשלים בתהליך קבלת ההחלטות -…9
הצעה לתהליך איכותי של קבלת ההחלטה –12
סיכום משפטים ביבליוגרפיה -..16
תקציר:
בעבודה זו ננתח את  תהליכי קבלת ההחלטות הקשורות למלחמת לבנון השנייה. ננסה לסקור את תהליכי קבלת ההחלטות ולבחון תופעות הקשורות לתהליכים עצמם.
במקורות השונים מציינים המחברים  כי קיימו ראיונות עם יותר ממאה אנשים. פתיחות זו, שבחלקה מלווה גם בציטוטים מתוך פרוטוקולים של ישיבות ממשלה ופורומים צבאיים, מאפשרת להם להציג שפע של מידע חדש תוך התמקדות ברזולוציה גבוהה בסוגיות המפתח בניהול המלחמה.
בהכללה ניתן לקבוע כי מרבית המבקרים כיוונו את מחאתם למספר נושאים מרכזיים:
עצם ההחלטה לצאת למלחמה והעיתוי שנקבע לה, תפקודו של הדרג המדיני במהלך המלחמה, במיוחד לאור חוסר ניסיונם הביטחוני של ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הביטחון עמיר פרץ, הכנת העורף האזרחי ורמת הסיוע שניתנה לו אל מול מטחי הרקטות, תפקודם של דרגי הפיקוד השונים של צה"ל במהלך המלחמה ובעיקר זה של הרמטכ"ל דן חלוץ ואלוף פיקוד צפון אודי אדם, רמת המוכנות הצבאית למלחמה, הן באימון הכוחות והן בציוד, היציאה למבצע הקרקעי המקיף בשעות האחרונות למלחמה ומנגד עצירת המלחמה מבלי שהושגו תוצאותיה המוצהרות. כמו כן נשמעה ביקורת רבה נגד התנהלותה של התקשורת הישראלית במהלך המלחמה.
"אם רק הייתי משנה חוליה אחת בשרשרת לא הייתה התאונה מתרחשת כלל" דימוי המלחמה לתאונת אימונים על ידי אחד מאלופי צה"ל לשעבר, ע"מ 12.
ננסה לבחון האם היה מתווה רב שלבי לפעולה, אילו חלופות נבחנו על ידי מקבלי ההחלטות, אילו מימדים/שיקולים נלקחו בחשבון והאם מקבלי ההחלטות לקו בהטיות במהלך קבלת ההחלטות במלחמה.