הפרעת קשב והיפראקטיביות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , , , ,
ציון 94
שנת הגשה 2012
מספר מילים 2272

תקציר העבודה

א) 1. "אי אפשר ליהנות עם אחי משום דבר. תמיד הוא מקלל אותי ומרביץ לי… אתמול הוא הפיל אותי מהמיטה, וקיבלתי מכה חזקה מאוד… ואז הוא צחק ועשה לי פרצופים…" – משפט זה ניתן לשייך לתת הקטגוריה 'הפיכה לקורבן': ע"פ מחקרה של קנדול (Kendall, 1998), אחים דיווחו על היותם קורבנות של אחיהם החולים דרך אלימות פיזית, מילולית, מניפולציה ושליטה (נכון בעיקר לגבי בנים).
 2.  "אני דווקא נהנית לעזור לאחי בשיעורי הבית, לעזור לו לסדר את הילקוט ולהיות אחראית עליו. אמא שלי ממש סומכת עליי כשהיא לא בבית." – משפט זה ניתן לשייך לתת הקטגוריה 'טיפול': ע"פ מחקרה של קנדול (Kendall, 1998),בשל חוסר הבגרות הרגשית והחברתית של הילדים החולים בתסמונת ה-ADHD, האחים דיווחו על כך שהוריהם ציפו מהם לטפל באחיהם החולים. האחים שוחחו על כך שעליהם לשחק, לשמור, ולהתיידד עם האח החולה. האחיות נוטות להרגיש חוויה חיובית בהשגחה על האח החולה בשל האחריות שמוטלת עליהן, וזאת בניגוד לאחים המרגישים שהשמירה על האח החולה היא מטלה קשה וזאת בשל העובדה שבו זמנית הם משמשים מטרה לאגרסיביות שלו.
 3.  "אני מתחמק מאחי, נכנס לחדר שלי וננעל בו. עדיף לי להיות עם עצמי…" – משפט זה ניתן לשייך לתת הקטגוריה 'הימנעות/התחמקות והתאמה…