עבודה סמינריונית בנושא ייצוג הגבר בתכניות פיננסיות בישראל.
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | סוציולוגיה |
מילות מפתח | ייצוג הגבר, מדעי החברה, סמינריונית, תקשורת כתרבות |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 15441 |
מספר מקורות | 17 |
תקציר העבודה
תוכן העניינים
פרק ראשון-מבוא .2-3
פרק שני- סקירת ספרות -4-21
חלק ראשון: התקשורת הטלויזיונית דרך שימוש בפרסומות –.4-8
חלק שני: 8-17
פרק שלישי-שאלת מחקר .18-19
פרק רביעי:
ממצאים -..20-31
פרק חמישי: דיון בממצאים –..32-41
פרק שישי:סיכום –..42-43
פרק שביעי: ביבליוגרפיה ונספחים …44-50 אופן הייצוג של גברים ונשים במדיה הוא אמצעי להבנת היחסים הבין מגדרים בתרבויות שונות. אחד מן הטקסטים החשובים המאפשרים ניתוח של יחסי הכוחות המגדרים בחברה הוא הפרסומות המסחריות. בשנות השמונים והתשעים התנהל בישראל מחקר ער הבוחן את הצגת נשים בפרסומות עיתונות וטלוויזיה ככלי לבחינת הייצוג הנשי בחברה, מאחר והפרסומות מהוות מקור מהימן להבנת היחסים כלכליים וחברתיים בחברה נתונה. מחקרים אלה הם פרי עבודתם של גבריאל וימן (Weimann) ענת פירסט (First) ודפנה למיש (Lemish).
עבודה זאת תתבסס על מחקרים אלה כבסיס רעיוני, אולם נושא המחקר הוא אופן ייצוג הגבר בפרסומות כלכליות בטלוויזיה. הפרסומות שיבחנו בעבודה הן פרסומות לשירותים פיננסיים. מטרת המחקר היא בחינת המסר הסמוי מן העין המצוי בפרסומות אלה. הנחת המחקר היא שבעידן הגלובאלי – קפיטליסטי, צריכת מוצרים ושירותים תקושר לתפקידים מסורתיים של הגבר כגון שמירת הביטחון המשפחתי, אינדיבידואליזם גברי, התחברות עם הטבע ועוד. הייחוד והחידוש של המחקר נובע הן מן העובדה שרוב המחקרים העוסקים בדימוי המגדרי בעולם הפרסום והמדיה עוסקים בדימוי האישה, ( 1981,Skelly and Lundstrom) והן מן בחינת הפרסום הכלכלי, כוח חדש ועולה בתקשורת הישראלית.