פסיכולוגיה בחינוך

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1466

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) 12
הקורס: 101
5 – פסיכולוגיה בחינוך חומר הלימוד למטלה: גורמים הכרתיים ונספח שיטות מחקר מספר השאלות: 3 משקל המטלה: 6 נקודות סמסטר: א 2013 מועד אחרון להגשה: 9.12.12
קיימות שתי חלופות להגשת מטלות:
שליחת מטלות באמצעות מערכת המטלות המקוונת באתר הבית של הקורס  שליחת מטלות באמצעות הדואר או הגשה ישירה למנחה במפגשי ההנחיה  הסבר מפורט ב"נוהל הגשת מטלות מנחה"
2 0 נק') ) שאלה
1 כחוקרים, אתם מעוניינים לבחון את הקשר בין רמת פעילות חברתית (תנועת נוער, בילויים שונים אחרי שעות הלימודים, התנדבויות שונות) לבין הצלחה בלימודים.
8 נק') א. הסבירו מהי השערת מחקר ונסחו השערת מחקר מתאימה למחקרכם. )
8 נק') ב. הסבירו מהו משתנה מסביר ומהו משתנה מוסבר וזהו את המשתנים בתוך ) ההשערה שניסחתם.
4 נק') ג. האם ניתן לבדוק את ההשערה שלכם באמצעות מערך מחקר ניסויי? נמקו ) דבריכם.
40 נק') ) שאלה
2
1 2 נק') א. הציגו את שלב החשיבה הקדם-מושגי ואת שלב החשיבה הקונקרטית לפי ) התיאוריה של פיאז'ה ותארו שני הבדלים בין שני השלבים.
18 נק') ב. תארו דו-שיח אפשרי (פרי דמיונכם) בין שני אחים (או שני חברים) אשר כל ) אחד מהם נמצא באחד משני השלבים (למשל, ילד/ה מהשלב הקדם-מושגי משוחח עם ילד/ה משלב החשיבה הקונקרטית). עליכם להביא לידי ביטוי בדו-שיח לפחות שני מאפיינים מאחד השלבים.
10 נק') ג. הסבירו מהו 'איזור ההתפתחות המקורב' לפי ויגוטסקי ותנו דוגמה ) משלכם לביטוי של מושג זה בתהליך למידה.
6
4 0 נק') ) שאלה
3
1 2 נק') א. ערכו השוואה בין מבחן המישכל של וקסלר לבין מבחן המישכל של בינה ) על-פי שלושת הקריטריונים הבאים:
1. מבנה המבחן.
2. שיטת חישוב הציון.
3. שימושים אפשריים.
10 נק') ב. הציגו שני חסרונות אפשריים של השימוש במבחני מישכל. פרטו בקצרה ) את המשמעות של כל חסרון שהצגתם.
18 נק') ג. הסבירו את הקשר האפשרי בין מבחן המישכל של בינה לבין תוצאות ) המחקר המתואר במאמר 'שיפור האי-קיו באמצעות הוספת ויטמינים ומינרלים – שייפר ומק-דרמוט. נמקו דבריכם תוך התבססות על דרך ביצוע המחקר ועל המסקנות.