סיכום התנסות בפתיחת שנה בגן הילדים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 2572
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

תקציר- עבודה לסיכום ההתנסות: פתיחת שנה"ל העבודה מתארת את מטרת ההשתלבות בהתנסות מעשית בגן בתחילת שנת לימודים. בעבודה מתוארים שלושה אירועים שהתרחשו בגן בימים שונים במהלך ההתנסות ואשר קשורים לפתיחת שנת הלימודים בו. האירועים שמעוררים שאלות, דילמות ותהיות.
האירועים מתוארים בצורה ממוקדת תוך ניתוח מעמיק המתבסס על חומר תיאורטי עדכני, כמו כן מוצגת עמדתי בנושא והצעות לדרכי התמודדות נוספים עם האירוע.
העבודה מתבססת על 8
מקורות מידע (בחלקן מופיע קישור ישיר בקובץ).
בעמ' השני צירפתי את השאלות וההנחיות לעבודה.
העבודה קיבלה ציון 100 בקורס תכנון והערכה בגן הילדים.
עבודה לסיכום ההתנסות: פתיחת שנה"ל תשע"ג מטרות ההשתלבות בגן הילדים בימים הראשונים לפתיחת השנה הן:
1 .      הכרות עם גן ההתנסות לתשע"ג: הגננת, הצוות, הילדים, ההורים והסביבה האנושית והפיסית.
2 .      העמקת ההבנה לגבי תהליכים המתרחשים בכיתת הגן.
3 .      פיתוח מודעות לתהליכים המתרחשים בגן הילדים בתחילת שנת הלימודים. עליך להציג שלושה אירועים שהתרחשו בגן בימים שונים במהלך התנסותך ואשר קשורים לפתיחת שנת הלימודים בו. האירועים יהיו כאלה שעוררו בקרבך שאלות, דילמות ותהיות. רצ"ב נושאים אפשריים לאירועים: ü       הקשר בין ארגון הסביבה (הפיזית, סדר היום וארגון הזמן) לבין תהליך קליטת הילדים.
ü       בחירת התכנים לימים הראשונים בגן.  ü       שיתוף ההורים בתהליך ההסתגלות של הילד למסגרת החינוכית.
ü       חינוך לעצמאות ולאחריות אישית. ü       הגננת כמנהלת גן (אספת הורים, ישיבת צוות, תכנון שנתי וכו') ü       שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים. ü       סדר היום בגן ופעילות הילד בגן (משחק ולמידה) או בחצר.
מהלך העבודה (בהתייחס לכל אירוע בנפרד): תארי בצורה ממוקדת (4-5 שורות) את האירוע. שאלות ולבטים שהאירוע מעורר בך.
נתחי את האירוע תוך התבססות על חומר תיאורטי עדכני (פריט אחד לפחות לכל אירוע).
שימי לב, עליך להתבסס על מגוון חומרים ולא רק על מקורות אינטרנטיים.
תארי, כיצד הגננת (או הסייעת) התמודדה עם האירוע (זאת במידה שהן היו נוכחות בו והגיבו עליו).
הציגי את עמדתך בנושא והציעי דרכים נוספות להתמודדות עם האירוע (מניסיונך או בהתבסס על הספרות).
שימי לב לכתיבה ואזכור המקורות על פי כללי הכתיבה האקדמית. אירוע ראשון-  התמודדות עם מקרה אלימות בזמן חצר תיאור האירוע: ריב בין א ו-ל.  שניהם מתחילים פתאום ללכת מכות. אני שמה לב לסיטואציה וניגשת אליהם. ל מתחיל לברוח ואני עוצרת אותו באמצע הדרך ומבקשת ממנו לגשת למקום בו ישבתי ולחכות שאגיע. ניגשתי   ל-א שהתחבא מאחורי ביתן, א התחיל לצרוח ולהשתולל שלא רוצה להרגע ולא רוצה לדבר החזיק חזק בגדר והתחיל לטפס עליה, ניסיתי לדבר איתו ולהרגיע אותו אך דבר לא עזר. חשוב לציין שיש לי הכרות מקדימה עם אמא שלו והוא מודע להכרות זו (למרות שמעולם לא יצא לי לפגוש אותו לפני). כשראיתי שדבר לא יעזור בשביל להרגיע אותו עזבתי אותו פניתי לגלית שאמרה שיישאר שם עד שיירגע. בינתיים ניגשתי ל-ל לברר מה קרה- הוא חטף ל-א משאית ובתמורה א הרביץ לו. הסברתי ל-ל שאנו לא מדברים עם הידיים ולא חוטפים ואם הוא רוצה לשחק במשחק כלשהו בין אם בחצר או בגן הוא מבקש רשות לקחת או מציע להצטרף ואם לא מצליח להסתדר פונה לעזרת מבוגר. רק לאחר
8 דק (!) שעדיין נותר במקומו ניגשה אליו, החזיקה אותו בידו והביאה אותו לשבת לידה בלי לומר מילה וחיכתה שיפנה אליה ויתחיל לדבר, שיחה מסכמת בין א ו-ל.