מחוננות וכשרונות מיוחדים קיבל
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 12 |
מקצוע | חינוך |
קורס | מחוננות וכישרונות מיוחדים |
מילות מפתח | אמבייל, ילדי פלא, יצירתיות, צ'יקסנטמיהיי, תת השגיות |
ציון | 100 |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 1710 |
תקציר העבודה
בס"ד מטלת מנחה (12) קורס: מחוננות וכשרונות מיוחדים. חומר לימוד:
פרקים ג +ד תשובה 1:
(א) היצירתיות בעיני פרויד: פרויד משתייך לזרם הפסיכואנליטי שמחלק את תהליכי החשיבה לראשוני ומשני: החשיבה הראשונית היא החשיבה שאיתה אנו נולדים, אין בה היגיון סדר ורציונל ושולטים בה יותר דימיון ומשחק ומטרתה לספק צרכים. התהליכים המשניים שייכים לחשיבה הבוגרת, זו חשיבה ששולטים בה סדר / סיבה ותוצאה. פרויד סבר שיש קשר בין נוירוטיות לבין יצירתיות, וכי מקורם של השניים הוא בקונפליקטים התת הכרתיים. היצירתיות בעיני אמבייל:
על מנת שבעל רעיון ייחשב ליצירתי לא די ברעיון מקורי אלא צרעיך חידוש והוספה למערכת הקיימת.אמבייל הציעה להעריך יצירתיות באמנות באמצעות העמדת התוצר בפני קבוצה של שופטים מומחים, ששיפוט אישי של כל אחד מהם והסכמה ביניהם תהווה את הקריטריון ליצירתיות.
היצירתיות בעיני צ'יקסנטמיהילי:
גישתו מבוססת סביב השאלה היכן היצירתיות (ולא סביב השאלה מה זאת יצירתיות): לטענתו כדי שיצירה תתממש ותתקבל צריכים להתקיים תנאים –