בקורס דיני תקשורת ואתיקה עיתונאית בישראל

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח
ציון 96
שנת הגשה 2012
מספר מילים 968

תקציר העבודה

מספר קורס: 10724.
שאלה 1:
א. מדוע, לטענת המשטרה, הבקשה שלה אינה סותרת את פסק-דין ציטרין?
א. לטענת המשטרה, בקשתה אינה סותרת את פסק-דין ציטרין מאחר ופסק דין זה אומנם מגן בעיקרון על העיתונאי שיכפו עליו מענה על שאלות ולחשוף את זהות מקורותיו, אבל מצד שני הוא לא פוטר אותו מחובתו לחשוף מידע ומסמכים שמסר לו מקור המידע שלו, גם במקרה שבו הבטיח העיתונאי לשמור אותם חסויים. זאת בעקבות הבהרתו של בית המשפט בשנת 1988 שבאפשרותם של רשויות החוק להשיג כל חומר שסייע לעיתונאים בעבודתם.
ב. אם בית המשפט לא ייענה לבקשת המשטרה, אילו דרכים נוספות יש לה כדי לגלות את זהותו של המדליף? ב. והיה אם בית המשפט לא ייענה לבקשתה של המשטרה, דרך נוספת שבאמצעותה תוכל המשטרה לגלות את זהותו של המדליף תהיה באמצעות צו שיוציאו דרך בית המשפט המאפשר חיפוש בבית העיתונאי ובמערכת העיתון, תפיסת מחשבו האישי, פנקס הטלפונים או יומן הפגישות של העיתונאי, לצוטט לעיתונאי, ואף להוציא פלט של שיחותיו או של החשוד בהדלפה.
למשטרה לא תהיה בעיה להשיג את הצו, מאחר ובית המשפט לא מהסס לתת אישור מסוג זה גם כאשר הם יודעים שמדובר בעיתונאי או בחשוד להדלפה לעיתונאי.
שאלה 2:
א. על איזה כלל אתי יכול מנהל בית החולים להסתמך בדרישתו?
א. מנהל בית החולים יכול להסתמך בדרישתו על הכלל האתי מפרק ד' לכללי האתיקה של הרשות השנייה זכות התגובה סעיף 10(ה) האומר:
"בעל זכיון העומד לשדר משדר אשר יש בו לכאורה משום פגיעה חמורה באדם, ובמיוחד משדר הכולל תחקיר לגבי אדם מסוים או מספר בני אדם, ינקוט צעדים סבירים כדי לתת לנפגע הודעה על קיום המשדר ובזמן סביר מראש, ויקצה במסגרת