קורס אישיות תיאוריה ומחקר

סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2013
מספר מילים 914
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממ"ן 13 קורס: אישיות תיאוריה ומחקר 10269
ציון: 100!!
1 . א. סקינר- סבר כי ההיסטוריה של העונשים והחיזוקים שקיבלנו במהלך חיינו יעצבו את ההתנהגות. להתנהגויות שחוזקו בעבר יש סבירות גבוהה להופיע גם בעתיד.
במקרה זה, לפי סקינר ניתן להניח כי רוני בילדותו התפרץ בילדותו, אולי הוא נאלץ לצעוק הרבה ולהתרגז לפני שהתייחסו אליו, אולם, ההתנהגות הזו ככל הנראה קיבלה חיזוקים, כלומר, רוני קיבל יחס לאחר שהתנהג ככה, ובכך השיג את מבוקשו. יכול להיות שהוא הרגיש שרק ככה משהו שומע אותו, או שההורים שלו לא תמיד היו זמינים לו ומשם נבע התסכול. ולכן ככל הנראה הסביבה לא הייתה יציבה, או ששלחה לו מסרים כפולים, ואלו השפיעו עליו. ולכן ניתן לומר כי לפי סקינר מדובר בשילוב של התניה קלאסית עם התניה אופרנטית. כפי הנראה בעבר רוני עבר ארועים של אלימות פיזית ביחד עם כעס מילולי שהופנה כלפיו. הוא למד לקשר ביניהם, והכעס או העלבון שמופנה כלפיו מעורר בו את אותה תחושת איום שעוררה האלימות הפיזית. כאשר הוא מגיב באלימות מילולית, תחושת האיום יורדת, וזהו החיזוק להתנהגותו.
ב. דולרד ומילר- מתארים את ההשפעה הרבה של הסביבה על הפרט וזאת משום שלטענתם אנו למדים על ידי חיקוי, ובכך לומדים להתנהג. לפי תיאוריה זו ניתן להניח כי רוני גדל בבית שבו…