ליקויי למידה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , , , , ,
ציון 94
שנת הגשה 2013
מספר מילים 2004
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

שאלה
1 א.       (12 נקודות) על-פי מדריך הלמידה והמאמרים העוסקים בנושא השילוב: ציינו והסבירו בפירוט שני קשיים ביישום השילוב והציעו דרך לפתרון כל אחד מן הקשיים שהצגתם.
ב.        (10 נקודות) על-פי מאמרה של שביט (2007), מהן הדרכים להביא את תכניות שילוב התלמידים עם ליקויי למידה בכלל ודיסלקטים בפרט המשולבים בכיתות רגילות להצלחה?
ג.         (8 נקודות) על-פי מאמרה של 1997) La Greca) תארו את מעמדו החברתי של הפרט על בסיס מידת האהדה או אי-האהדה כלפיו.
ד.        (10 נקודות) כיצד, לדעתכם, משפיע שילוב ילדים עם לקויות למידה בכיתה הרגילה על מעמדו החברתי של הילד עם לקות הלמידה?
שאלה
2 על-פי מאמרם של 1997) Morrison & Cosden) הסבירו כיצד עלולים קשיים בהסתגלות הרגשית להיות גורם סיכון בקרב תלמידים עם לקויות למידה.
מה הם המשתנים שיש בהם כדי "להגן" על התלמיד או להפחית את הסיכון? שאלה
3 הסבירו במילים שלכם והדגימו (בהקשר לליקויי למידה) את המושגים הבאים (עד חצי עמוד לכל מושג; 7 נקודות לכל מושג: 4 נקודות להסבר ו-3 נקודות לדוגמא):
בחרו
3 מתוך 4 מהמושגים הבאים:
1.        קומורבידיות.
2.        גורמים מגנים.
3.        עמידות.
4.        מעמד חברתי.
שאלה
4 הסבירו את המתואר בקטע הבא תוך שימוש במושגים, במודלים ו/או בתיאוריות מחומר הקורס. בתשובתכם יש לעשות שימוש לפחות בחמישה מושגים/מודלים/תיאוריות.
יש להסביר כל מושג/מודל/תיאוריה בהם אתם עושים שימוש ולקשרם לנתונים המופיעים בקטע.
אין לעשות שימוש במושגים עליהם נשאלתם בשאלה 3.
בכיתה ג' אובחן דני כסובל מדיסלקציה התפתחותית.
בעקבות האבחון, החל לקבל טיפול בהוראה מתקנת בקריאה. לאחר כשנה של טיפול אינטנסיבי נמצא כי קריאתו של דני השתפרה, אך נותרה איטית יחסית לזו של חבריו לכיתה. דני התקשה לדייק בקריאתו והבנת הנקרא שלו נמצאה נמוכה יחסית להבנת הנשמע. בנוסף, הוריו של דני לקחו אותו לייעוץ פסיכולוגי. דני פיתח תלות במורה הפרטית, בפסיכולוג ובהוריו אשר הקשתה עליו לפתח עצמאות וקשרים חברתיים. בדיון משותף של ההורים, המחנכת, המורה הפרטית והפסיכולוג, הוחלט לבנות תוכנית טיפולית אשר מטרתה ללוות את דני במסגרת הכיתה הרגילה.