בתקשורת ודעת קהל

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2011
מספר מילים 2130

תקציר העבודה

ממן 12
שאלה 1:
א.      עקרי הביקורת  אשר מוצגת בכתבה של "מעריב" עוסקים באופן הצגת פעילויותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בסדרת כתבות, אשר עסקו בסיקור פעילותו של ראש הממשלה בעיתון "ישראל היום", מציגים את פעילויותיו באור חיובי גם כאשר תוצאותיהן לא בהכרח היו מוצלחות ועל כן עורכי עיתון "מעריב" רואים לנכון להעביר ביקורת על התנהלותו של העיתון "ישראל היום". טענתם העיקרית של עורכי העיתון "מעריב" היא שהמידע שמתפרסם ב"ישראל היום" אינו אובייקטיבי, אלא מושפע מיחסיהם הקרובים של ביבי נתניהו והמיליארדר, שלדון אדלסון, הבעלים של העיתון "ישראל היום". יחסים אלה מתבטאים מידיי יום בנסיונותיו של בעל העיתון, שלדון אדלסון, לשמר את שלטונו ושמו הטוב של ביבי נתניהו. ב.      ההסבר למודל הפסיכולוגי לגיבוש דעה:
ההנחה העיקרית היא שהדעה של האדם ביחס לנושא מסויים נוצרת תוך כדי שילוב בין המידע שקיים ולבין הרצון והנכונות מצידו לגבש מסקנה או דעה ביחס לאותו נושא. המודלים הפסיכולוגים מסבירים בעיקר את הדרך שבה האדם מתמודד עם מידע חדש.  –          החלק הראשון עוסק באפיון המסרים, הכוונה היא לתהליך החשיפה והעיבוד של האדם למידע החדש ואופן התמודדותו עימם. כמו כן, כל מידע מכיל שני סוגי מסרים והם:
1 .       מסרי שכנוע- הכוונה היא לטיעונים או דימויים שמנסים לקדם נקודת מבט או עמדה מסויימת ויכולים לעשות זאת דרך פנייה אל ההגיון או באמצעות הפעלת הרגש. 
2 .       מסרי רמז- מסרים אלה מספקים לנו את ההקשר שבו הועבר מסר השכנוע ובמידה רבה גם מספקים לנו רמזים איך להבין את מסרי השכנוע. כמו כן, לא תמיד יש מסרי רמז ולעיתים קשה להבחין בהם. ככל שצרכן התקשורת יהיה מתוחכם, מודע וביקורתי יותר, כך יהיה לו יותר קל לזהות את מסרי הרמז ולפענח אותם.