פסיכולוגיה בחינוך

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח , ,
ציון 99
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1441

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) 12
הקורס: 101
5 – פסיכולוגיה בחינוך חומר הלימוד למטלה: גורמים הכרתיים מספר השאלות: 3 משקל המטלה: 6
סמסטר: א 2012 מועד אחרון להגשה: 23.12.2011

3 5 נק'- שאלה 1
בספר הקורס מוצג המישכל כרצועת גומי – טיב הגומי הוא שיקבע עד כמה תוכל הרצועה להימתח, אך כוחות חיצוניים שיפעלו עליה הם שיקבעו עד כמה תימתח בפועל.
משפטים נק') א. הסבירו את המשפט שמוצג בתחילת השאלה, ותנו דוגמאות לחלקיו השונים ) בהתבסס על שלושה מחקרים לפחות מתוך חומר הלימוד הרלוונטי.

2 0 נק') ב. הציגו את עיקרי הממצאים המוצגים במאמרם של אייזנק ושונטאלר "שיפור ) האי-קיו על ידי הוספת ויטמינים ומינרלים", והסבירו את הקשר בין הממצאים הללו לבין המשפט בו דנתם בסעיף א'.

3 0 נק'- שאלה 2
הוריהם של רונה ותומר, אח ואחות, קנו להם פופקורן בזמן ההפסקה בקולנוע.
מכיוון שהאריזות הגדולות כמעט אזלו, קיבל תומר שתי אריזות פופקורן קטנות, זהות בנפח ומשקל תכולתן לאריזת הפופקורן הגדולה שקיבלה אחותו רונה. רונה פרצה בבכי, וכל הניסיונות של ההורים, וגם של תומר, להסביר לה שלא קופחה כלל וכלל – לא הועילו, והיא נרגעה רק לאחר שתומר הציע להתחלף איתה באריזות הפופקורן.

1 0 נק') א. קבעו, על סמך מושגי התיאוריה של פיאז'ה, באיזה שלב התפתחות הכרתית ) נמצא כל אחד מהילדים, ונמקו קביעותיכם.

2 0 נק') ב. באיזו מידה, אם בכלל, היה טעם בניסיונותיהם של ההורים להסביר לרונה את ) טעותה.
דונו בסוגיה על-פי:
– התיאוריה של פיאז'ה.
– התיאוריה של ויגוטסקי.
ביחס לכל תיאוריה הציגו לפחות שני מושגים או הנחות יסוד שיבססו את דבריכם.

3 5 נק'- שאלה 3
7 נק') א. הסבירו מהי אינטליגנציה רגשית, ומהן ההנחות המרכזיות בנוגע אליה. )
8 נק') ב. תארו בקצרה את מבחן המישכל של וקסלר, והציגו שני הבדלים בין האינטליגנציה הרגשית לבין מבחן המישכל של וקסלר.

1 0 נק') ג. הסבירו את הממצאים לפיהם ככל שבמשפחה יותר ילדים יורדת רמת המישכל ) שלהם, ולעומת זאת האינטליגנציה הרגשית מפותחת יותר.

1 0 נק') ד. הדגימו כיצד יכול כל אחד מחמשת תחומי האינטליגנציה הרגשית לבוא לידי ) ביטוי בעבודתה של גננת בגן ילדים.