לשון, חברה, תרבות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 2134
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

לשון, חברה ותרבות – מטלת מנחה מס' 11
הלשון כאמצעי תקשורת שאלה 1
א. ציינו מה הם חמשת מרכיבי תהליך התקשורת והגדירו כל אחד מהם. ב. ציינו מה הם חמשת מרכיבי התקשורת בידיעה שלפניכם: שאלה 2
א. האם המשוב הוא מרכיב חיוני בכל תהליך תקשורת? נמקו תשובתכם. ב. תארו סיטואציה תקשורתית הכוללת משוב, וסיטואציה תקשורתית שאינה כוללת משוב. ג. באיזה סוג תקשורת לא ייתכן היעדר משוב? הסבירו. שאלה 3
א. מהי כשירות תקשורתית, ומהם סוגי הידע הנדרשים לקיום תקשורת נאותה?
ב. לפניכם מבעים העלולים לגרום לליקויי תקשורת בשל הבדלי רקע חברתי-תרבותי של הדוברים, כגון אוצר מילים, משמעויות שונות של מילים וסמלים, פערי גיל וכדומה. הסבירו את ליקויי התקשורת, ונתחו את סוגי הידע והמיומנויות שהיו חסרים כדי להגיע לכשירות תקשורתית מלאה. א. לקראת פורים הכנו משלוחי מנות לשלוח לידידינו:. ב. לך תחפש את החברים שלך: ג. מי לימד אותך לנהוג?!: שאלה 4
א. רומאן יאקובסון מונה שש פונקציות חברתיות, והוא קושר כל פונקציה למרכיב מסוים בתהליך התקשורת. פרטו את שש הפונקציות, וציינו לאיזה מרכיב בתקשורת מתקשרת כל פונקציה.