מיניסמינריון הרווקות והיר תל אביב הגירסה הגברית

סוג העבודה
מקצוע
שנת הגשה 2010
מספר מילים 3378
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

שיטות מחקר איכותניות                   מבוא
  שדה המחקר הינו העיר ת"א.
אוכלוסיית המחקר הינה גברים רווקים בגילאים
5 – 32 המתגוריים בעיר ת"א למעלה משנה.
נושא המחקר : רווקות והעיר ת"א.
שאלת המחקר: האם מגורים בעיר ת"א משפיעה על גברים להתחתן בגיל מאוחר או לא להתחתן בכלל.
  העיר ת"א מפורסמת בהיותה "עיר הצעירים" ומציעה מגוון ושפע של מקומות בילוי והכרויות. מאפיין זה מושך אליו צעירים נוספים המבקשים לצאת מבית ההורים ולחיות חיים עצמאיים. כמו כו חוסר הזמן המאפיין את דורנו נותן פיתרון המספקת העיר תא" שכן היא גם מכונה "עיר ללא הפסקה" –מציעה מקומות בילוי הפתוחים עד השעות הקטנות של הלילה ,מסעדות וסופרמרקטים בכל מקום שנותנים מענה לרווק חסר הזמן.
אני מצאתי את עצמי לא פעם עורכת קיניות בשעה 3 בבוקר בחנות AM:PM עקב היותי דיילת אשר חיה בשעות לא שיגרתיות – בשונה משאר בני ישראל.
כמו כן בשל מיקומה המרכזי מושכת אליה ת"א תיירים רבים אשר מוסיפים גיוון לעיר וכן, תחלופה רבה של הצעיריןםם אשר עוברים לעיר לפרק זמן מסויים (בשל לימודים/עבודה) ולאחר מכן עוזבים – מביאה עימה גיוון.
לטענתי ניתן להשוות בין העיר ניו יורק לעיר ת"א מבחינת הקשריםן הנוצרים בה. מצד אחד היא מצטיירת ככזו המביאה עימה גיוון רב ושפע של אפשרויות – אך מצד שני הקשרים הנוצרים בה הינם שטחיים וקצרים – מצד אחד מאפשרת להתחבר בלקלות אך יחד עם הקלות שבחיבור – באה ההתנתקות.  הניכור בה וכן הגורמים שציינתי קודם – מקשים על יצירת קשרים ארוכי טווח.  כנו כן המגוון הרב אותו היא מציעה מקשה על העמקתו של טיב הקשר – תמיד יהיה את החשש שאולי משהו טוב יותר מחכה מעבר לכביש-