סקירת ספרות- הישגים לימודיים ודימוי עצמי

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 1874
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

שאלת המחקר:
האם יש קשר בין הישגים בלימודים לבין דימוי עצמי במהלך הלימודים האקדמאיים?
סגינר, (1980) מציינת כי  הדימוי העצמי הוא מושג מרכזי להבנת התנהגות האדם, המתייחס לתפיסות, עמדות ורגשות שהאדם מיחס לעצמו, ונבנה באמצעות חוויות שעובר הפרט ומגדירה  דימוי עצמי כתפיסה הייחודית של האדם את התנהגותו ואת האפיונים הפיזיים שלו. Coopersmith,(1967) מדבר על הגורמים המשפיעים על הערכה עצמית, ופי דבריו יש מתאם חיובי בין הישגים בלימודים לבין הערכה עצמית וכי כבר במחקר מוקדם של סירס (1940) נמצא כי קיים קשר בין דימוי עצמי ללימודים-ככל שרמת השאיפה מציאותית יותר ההישגים טובים יותר.
Sobral , (2000) מצא כי ציונים גבוהים יותר היו מקושרים ישירות ליתר ביטחון עצמי של התלמיד ולדימוי עצמי כולל גבוה וחיזק אמפירית את השערותיהם של Pepi et al.,(2006) ושל אדר, (1975), והראה כי אמנם יש קשר הדדי בין דימוי עצמי וציוני תלמידים , דימוי עצמי גבוה מביא לציונים גבוהים יותר וכי כשאלו מושגים על ידי התלמיד הדימוי העצמי שלו מתחזק ועולה שוב וחוזר חלילה. שאלת המחקר שלנו:
ככל שההישגים בלימודים יהיו גבוהים יותר, כך הדימוי העצמי יהיה גבוה יותר. הקשר יהיה שונה אצל מבוגרים וצעירים.