ייעוץ ארגוני

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 3460
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

. אודות בית ספר תיכון תל-אביב בית הספר שבו יוני עובד כמורה בתחום הפעילות החברתית, משתייך לרשת בתי ספר פרטיים הפועלים במספר אזורים וערים מרכזיות בישראל (פריסה ארצית) וסניף ספציפי זה ממוקם בתל-אביב. רשת חינוך פרטית זו מדגישה את קידומם והשקעה של מאמצי ויכולות התלמידים במקצועות מספר  הנחשבים לחובה בבגרויות (אנגלית,מתמטיקה, ספרות, לשון , תנ"ך, היסטוריה ואזרחות) והן מקצועות רשות/בחירה (עיצוב ואמנויות, תעשיה וניהול, פיסיקה, מחשבים ועוד).
בכל הסניפים של רשת זו ניתן למצוא את המאפיינים הבאים: צוות ההוראה / המורים – דגש על משמעות הקשר והדיאלוג הישיר בין המורה לתלמיד כנדבך מרכזי המשפיע על תפקודו של התלמיד ועל הישגיו. לכן כרשת חינוך פרטית נבחרים מורים מסוימים מאד המרכיב בסופו של דבר צוות מורים מסור, מיומן ומנוסה, בעל שנות ותק וניסיון בהגשת תלמידים. צוות המורים עובדים משך כלך השנה באופן של ליווי רציף ומתמשך תוך דגש על הליך ותפקוד בתחום הלימודי, הרגשי והחברתי מתוך אמונה אמיתית ביכולותיו של התלמיד; ליווי צמוד זה נעשה גם באמצעות בניית מערכת לימודים אישית, הכוללת שיעורי תגבור במהלך יום הלימודים.
התהליך החינוכי – העבודה החינוכית בבית הספר, שמה דגש על היותו של התלמיד במרכז ורואה בחשיבות הקשר עם משפחתו היבט משמעותי להצלחתו בבית הספר. ברוח זו, מתקיימת בבית הספר עבודה חינוכית הכוללת תוכניות מניעה והעצמה לתלמידים, לצד הרצאות וסדנאות להורים ולמשפחה.
תכ"ל – היעד המרכזי הינו הכנת התלמיד באופן אופטימאלי להמשך חייו ולשם כך נבנית תכ"ל שהינה גם אקדמאית באופייה ובמסגרת מסלול אקדמאי זה התלמידים מתנסים ולומדים בתיכון בנוסף לתכ"ל של משרד החינוך גם קורסים אוניברסיטאיים. קורסים אקדמאיים אלו נועדו להכין את הנער לקראת הלימודים באוניברסיטאות השונות, ומזכים אותם בנקודות זכות אקדמאית וניתן לצבור עד כולל 18
נ"ז אקדמאיות במהלך לימודיהם בתיכון. במסגרת המסלול האוניברסיטאי מתגלים תלמידים מצטיינים אשר בהתאם לרצונם ולבחירתם יכולים ללמוד במקביל ללימוד לקראת הבגרות גם את לימודי התואר הראשון. המסלולים הינם שיווק ופרסום ופסיכולוגיה. תוכנית המנהיגות והעצמה- פאן מרכזי בעשייה החינוכית ברשת חינוך זו הינה פיתוח התלמידים בהיבטים האישיים וחברתיים באמצעות תוכנית המנהיגות והעצמה אישית שמטרתה פיתוח מנהיגות אישית, וחברתית בקרב תלמידי התיכון. במסגרת זו, נבחרים תלמידים המהווים דוגמא בפאן הלימודי ו/או בפאן החברתי.
התלמידים הללו זוכים לסדנאות וכן לסדנת תוכנית שיווק ומנהיגות על פי הכלים שנרכשים במהלך השנה. בנוסף, התלמידים נפגשים עם אנשי מפתח בתחום הניהול, אשר מנחים אותם בפיתוח יזמות במסגרת בית הספר.