עבודת תזה-ארגון וניהול ידע פדגוגי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2004
מספר מילים 18366
מספר מקורות 62

תקציר העבודה

ארגון וניהול ידע פדגוגי תוכן העניינים
תקציר מבוא                                                                                                                  פרק א' – סקירת ספרות
1 .       שינוי שינוי בעידן הפוסטמודרי                                                                                תהליכי שינוי בארגונים                                                                               גורמים מעודדים ומעכבים שינוי                                                                שינויים במערכת החינוך בעידן הידע                                                              שינוי בתפקיד המורה                                                                                    
2 . ארגון ידע ידע וניהול ידע פדגוגי                                                                                      מה בין ארגון ידע, ניהול ידע ותשתית ידע                                                 הון אינטלקטואלי, הון מבני והון לקוחות במרכזי משאבים                   תפקיד הטכנולוגיה בהעברת הידע                                                                
3 . מרכזי משאבים התפתחותה של תפיסה                                                                                  התפתחות רעיון מרכזי המשאבים בישראל                                              תפקידו של מרכז המשאבים בעידן של מעבר                                            מרכז המשאבים העתידי                                                                          שינוי בתפקידיו של עובד מרכז משאבים                                                 פרק ב' – המחקר רציונל המחקר                                                                                                                       שדה המחקר                                                                                                            אוכלוסיית המחקר                                                                                                  שיטת המחקר                                                                                                         כלי המחקר                                                                                                              תוקף ומהימנות                                                                                                        מהלך המחקר                                                                                                            שאלות אתיות                                                                                                                ניתוח הנתונים                                                                                                               פרק ג' – ממצאים                                                                                                    פרק ד' – דיון מסקנות והמלצות                                                                             ביבליוגרפיה                                                                                                            המחקר נשען על תפיסותיהם של חוקרים העוסקים בתהליכי שינוי בארגונים, על גישות חדשניות בתחום ניהול ידע ועל תפיסת תפקידם של מרכזי משאבים כפי שהוגדרו על ידי קובעי המדיניות במערכת החינוך (בר-קול 1999). החוקרת שאפה ליצור המשגות יחודיות בתחום ניהול ידע פדגוגי הקשורים לתפקידם של מרכזי משאבים פדגוגיים עליהם התבסס המחקר. המחקר נערך על פי שיטת המחקר האיכותית ועל חקר מקרה איסטרומנטלי, כאסטרטגיה שגלומות בה אפשרויות לתאר תופעות על כל מורכבותן, לספק מסקנות, לסייע בהבנת תופעות מעבר למקרה הנחקר (יוספון,2001). בראיה עתידנית יש שני הבטים חשובים הקשורים למטרותיו ותיפקודו של מרכז משאבים פדגוגי: המשכיות וחידוש. הכוונה היא למיחשוב המרכזים הפדגוגיים ולהצעדתם לקראת המאה העשרים ואחת "המשכיות" בדרכי הטיפול בידע הציבורי, שכן, במשך מאות שנים טופל ידע זה באמצעות הכלים הטקסטואליים. "חידוש" בדרכי הטיפול בידע זה בכוח טכנולוגיות מתקדמות בתפקודם כטכנולוגיות של ידע חיוני לצורך מילוי תפקידם בעתיד. אם מרכזי המשאבים לא יפעלו בהתאם הם יהפכו ללא רלוונטיים (מזרחי, 2000). מטרות המחקר:
1.      לסייע בהבנת תפקידו של מרכז משאבים והתאמתו לשינויים החלים בעידן הידע.
2.      לבדוק את תפיסת התפקיד של מרכז משאבים כנותן שרותים פדגוגיים.
שאלות המחקר:  ·         תפיסת צוות מרכז משאבים את תפקידיו לאור תהליכי השינוי בעידן הידע.
·         גורמים מעודדים ומעכבים תהליכי שינוי במרכז משאבים.
·         שינויים נדרשים במרכז משאבים לאור התמורות.