אישיות: תיאוריה ומחקר

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1129

תקציר העבודה

ממ"ן 13:                    
1 )  
1 – סקינר: ע"פ תיאוריה זו,קשייו של רוני נובעים מן העובדה  שככל הנראה בעבר,הוא למד שבכל פעם שמישהו הרגיז אותו והוא הגיב בתוקפנות (התנהגות) הגיע חיזוק על כך שהוא מגיב בתקופנות חזרה.
כך למשל,אם בגן מישהו עיצבן אותו ואמא דירבנה …

2 – דולרד ומילר: ע"פ תיאוריה זו,קשייו של רוני עלולים לנבוע מן העובדה שהתוקפנות שלו היא ביטוי חיצוני של קונפליקטים נלמדים.
במהלך ההתפתחות,ילדים לומדים איך לבטא את דחפיהם …
3- בנדורה: ע"פ תיאורית הלמידה החברתית של בנדורה תגובותיהם של בני אדם במצבים חברתיים שונים הן תוצאה ישירה של פעולת גומלין הדדית מתמשכת בין גורמים קוגניטיביים,התנהגותיים,וסביבתיים,ולזה הוא קורא-דטרמניזם הדדי, ז"…
4-רוטר: טענת הבסיס של תיאורית הלמידה החברתית-קוגניטיבית היא שהפוטנציאל להתנהגות מסוימת במצב פסיכולוגי מסוים הוא פועל יוצא של הציפייה שהתנהגות זו תניב חיזוק מסוים,פנימי (מה שהאדם עצמו חווה כבעל ערך –

2 ) א. 1- הדרך הקוגניטיבית הראשונה היא שיטת "האימון בחיסון נגד לחץ" של מיקנבאום.
שיטה זו באה ללמד את המטופל להתמודד עם לחץ נפשי ולשבור את המעגל שגורם לו לחוש תבוסתנות,והיא כוללת שלושה שלבים:
1 שלב ההמשגה בשלב זה מלמדים את המטופל על הטבע הקוגניטיבי של לחץ,ובנוסף אוספים מידע על מחשבותיו,אמונותיו ודימויו הצעמי,ומלמדים אותו להיות קשוב למחשבות ולרגשות שלו.
2 שלב רכישת המיומנות ותרגולה בשלב זה משתמשים בשיטות שונות כדי לעזור לאדם להתמודד עם לחץ ולשנות את הקוגניציות שלו. מלמדים את המטופל להירגע,לראות בעיות מזווית שונה כך שייתפסו כפתירות,ומציגים לפניו שיטות לפתירתן.
3 שלב היישום והבדיקה המטופל לומד לישם את מה שלמד בשלב הקודם במצבי אמת,תחילה בדמיון ובמשחקי תפקיד,ואחר כך במציאות.