קלאסיקה בחקר התקשורת: מבט מחודש

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1146

תקציר העבודה

ממ"ן 12

1 א.לדעתם של הורקהיימר ואדורנו, תעשיית התרבות מורידה את רמת התרבות בכך שהיא פוגעת גם בתרבות הגבוה וגם באותנטיות של התרבות העממית, והתוצאה הסופית היא "תרבות פופולארית", דהיינו,תרבות שהפכה להיות מוצר צריכה ,ומנסה להיות מעין שילוב של תרבות גבוהה ונמוכה,ולעשות מיזוג של שני אלו למשהו קליל,שהורס את הבסיס של המקורות.
ב. ראשית,ההגדרה של "תעשיית התרבות" ע"פ הורקהיימר ואדורנו- מצב בו התרבות הופכת להיות סוג של תעשייה למטרת רווח.
על פיהם  תעשיית התרבות היא פס ייצור  של תוצרים אחידים (אופרות סבון, ריאליטי, סרטים וסדרות ) שזהים לחלוטין אחד לשני, אבל משווקים לקהל כייחודיים וכשונים זה מזה, וזאת בכדי להעביר מסר שלפיו לכל אחד בקהל יש מוצר שמתאים לו, על מנת  שהוא לא יוכל להימנע מצריכת המוצרים. ובעצם,מדובר פה במגוון שהוא אשלייה . בפועל כל התכנים מיוצרים על פי נוסחה קבועה וידועה מראש, שידועה ליצרנים ולקהל. ויצרני התרבות ,בהתאם לכך,מעדיפים להמנע משינוי "וללכת על בטוח",על הנוסחה שיודעים מראש שמצליחה.
ולמרות זאת תעשיית התרבות משווקת את המוצרים שלה כמשהו חדשני, שעוד לא נראה כמותו, וזה מטשטש את חוסר הגיוון,וזאת,באופן …