לשון, חברה ותרבות או"פ

תקציר העבודה

לשון, חברה ותרבות – מטלת מנחה מס' מנהל עסקים יחידות 6-7
שאלה 1:  א. תקשורת המונים, נקראת ונשמעת. תקשורת המונים היא בד"כ תקשורת חד-כיוונית לעומת התקשורת האישית שהיא דו-כיוונית.
זאת מכיוון שתקשורת המונים כשמה פונה להמון כללי ורחב שהנמען באופן ההתקשרות לא מוגדר. לכן, בתקשורת ההמונים למוען אין שליטה על הפרשנות הניתנת לדבריו, משום שהמשוב למסר אינו מיידי בניגוד לתקשורת האישית בה המשוב הוא מיידי ולמוען יש אפשרות לחזור על דבריו ולתקנם במידת הצורך. אפשר למיין את תקשורת ההמונים לשני סוגות תקשורת נקראת (כתובה) : סוג תקשורת שהמאפיין המרכזי שלה הוא העברת המסר על ידי שימוש בלשון כתובה וסימנים. סוג תקשורת זה כולל בתוכו עיתונים, מגזינים, כתבי עת, ספרי עיון, לימוד ופרוזה, שלטי חוצות ופרסומות מודפסות, חוברות מידע של עסקים, עמותות ורשויות מקומיות, פשקוויל במגזר החרדי וכו'.
אמצעי תקשורת נשמעת (אלקטרונית / משודרת): מהדורת חדשות בטלווזיה או ברדיו, אתרי אינטרנט, בלוגים, רשתות חברתיות, סרטוני פרסומת מושמעים או מוקרנים, קולנוע על כל סוגיו וכו' √ ב. לשון האינטרנט עקב ההתפתחות המואצת בעשורים האחרונים של אמצעי התקשורת האינטרנטיים חלו תמורות שונות בלשונותיהם של מיליוני בני האדם מסביב לעולם המשתמשים במדיום התקשורתי. ניתן לחלק את אותן התמורות לשלושה סוגים.
1 . המצאת סימנים גרפיים שנועדו להביע רגשות : ההתכתבות באינטרנט מנסה להידמות לסיטואציה תקשורתית בין אישית הנעשית פנים מול פנים. כדי להשיג אפקט זה הומצאו עם השנים מגוון רחב סימנים מוסכמים שנועדו להביע רגשות. סימנים אלה מכונים "רגשון" ומחולקים לארבעה סוגים: רגשונים פארא-לשוניים לדוגמה  השימוש בצירוף האותיות "חחחח" המדמה פעולות צחוק מילים המתארות פעולה פיזית לדוגמא, כתיבת המילה "…